В Україні можуть зупинитися автобуси. Йдеться про приміські пасажирські автоперевезення, на яких в основному курсує стара техніка. Ці автобуси працюють на метані. А в Україні, тим часом, з 1 жовтня суттєво підвищили ціни на газ метан.
Найбільша в країні мережа "Укртрансгаз" підвищила з 1 жовтня вартість метану відразу на 47% порівняно з вереснем. А в порівнянні з січнем цього року вартість цього виду палива зросла майже в 2,5 рази (на 143%).
При таких цінах на газ, приміські пасажирські перевезення, якими займаються невеликі комерційні фірми, стають збитковими, каже місцева влада.
"Істотне подорожчання метану триває вже кілька місяців. Зараз ціна на цей газ різко зросла з 26 гривень до 32. Сьогодні вартість доходить до 40 гривень. Половина автобусів району не вийшла в рейси. Якщо найближчим часом ситуація не врегулюється, це призведе до транспортного колапсу ", - говорить заступник голови Кам'янець-Подільської районної ради Микола Жоган.
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
При цьому самі перевізники зазначають, що вартість пального на сьогодні становить 60% в собівартості приміських автоперевезень. Втім, дорожчає не лише воно, але й інші складові собівартості: комплектуючі матеріали, запчастини, мастильні матеріали. Крім того, зарплату водіям також потрібно підвищувати, тому що багато хто з них і так вже націлився на захід, до Європи. Там за ту саму роботу платять набагато більше.
"Піднімати тариф на послугу пасажирських перевезень на автобусних маршрутах загального користування - не вихід, адже підвищення ляже додатковим тягарем на людей. Якщо ціна на пальне буде рости і далі, може виникнути необхідність оптимізації маршрутів, щоби далі не піднімати вартість на перевезення, або ж компенсації ", - говорить мер міста Славута, яке недавно втратило статус райцентру.
Ще до недавнього часу порівняно недорогий метан вважався вигідною альтернативою бензину і дизпаливу. Однак зараз ситуація кардинально змінилася, і їздити на метані стає привілеєм багатих любителів транспортної екзотики. А для простих людей пасажирські автобуси перейдуть у розряд недозволеної розкоші.
Таким чином, якщо ціна на газ найближчим часом не піде на зниження, то Україна втратить ще й приміські пасажирські автоперевезення. Але ж для багатьох жителів сіл саме цей вид транспорту залишається єдиною сполучною ланкою із найближчим вогнищем цивілізації, де можна отримати необхідні адмінпослуги, пройти медичне обстеження, купити ліки і отримати гроші в банкоматі.
Нагадаємо, нещодавно в передмістях Києва різко подорожчав проїзд у маршрутках. Вартість поїздки в один кінець зросла до 44 гривень.