Укрзалізниця затіяла масштабну реформу пасажирських перевезень. Допомагати українським менеджерам будуть німецькі фахівці з консалтингового підрозділу Deutsche Bahn (DB). Ця компанія вже має досвід успішного реформування залізниці в Казахстані.
Німці починають роботу в Україні вже в поточному році. Першочергове завдання, яке перед ними стоїть - оптимізувати пасажирські перевезення так, щоб вони перестали бути збитковими. На сьогодні вони саме такими є. Досі Укрзалізниці насилу вдавалося покривати збитки від пасажирських перевезень за рахунок вартості перевезення вантажів. Однак тепер менеджмент компанії хоче змінити ситуацію.
Звичайно, можна розраховувати, що після втручання німців пасажирські перевезення в Україні стануть набагато комфортнішими. Однак пріоритетне завдання, яке перед ними стоїть - скоротити витрати Укрзалізниці на пасажирські перевезення і зробити їх рентабельними.
А це означає, що німці уважно візьмуться за вивчення трафіку, і поставлять під сумнів існування збиткових маршрутів. Можна припустити, що доля цих маршрутів буде незавидна: їх просто закриють. Великого суспільного резонансу через це не буде. Адже в Україні в основному збиткові приміські маршрути, які часто-густо грають роль соціального транспорту і щодня доставляють сотні небагатих українців до обласних центрів, де в них є робота.
Популярні зараз
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Українські АЗС збільшили ціни на автогаз
Деякі українки отримають $1000 на розвиток бізнесу
Аналітики повідомили, як зміняться ціни на продукти харчування в Україні
Скоріш за все, ці маршрути запропонують взяти на утримання місцевій владі. Однак вже зараз експерти передбачають, що місцева влада не всюди погодиться на такі витрати. Десь дійсно немає грошей. А десь вважатимуть цю затію безплідною з точки зору власного піару. Адже, якщо побудувати в регіоні якісну автодорогу, то керівництво зможе записати це собі в актив перед прийдешніми виборами. А зберігши електричку, місцева влада не заробить для себе багато голосів на виборах. Адже електрички як ходили, так і будуть ходити.
Загалом, в експертів немає великих ілюзій з приводу німецької присутності в реформуванні Укрзалізниці. Так, напевно у вагонах стане чисто, постіль буде свіжовипраною, і загалом сервіс покращиться. Однак багато пасажирів із провінції втратять єдиний вид транспорту, який був їм по кишені. А отже, будуть змушені відмовитися від своєї роботи в містах. Єдине, що їм залишиться - звернути свої погляди на захід - туди, де вже давно працюють їхні співвітчизники-заробітчани. Зокрема, на ту саму Німеччину.
При цьому пенсіонери, які щодня добиралися електричкою до своїх дач, взагалі втратять можливість туди їздити.
До речі, вже цьогоріч Укрзалізниця повинна буде заплатити німцям за консультативні послуги понад мільйон євро. А в наступному році фахівці з Німеччини мають намір увійти до складу управління Укрзалізниці, щоби на практиці реалізовувати свої теоретичні напрацювання.
Нагадаємо, Укрзалізниця запустила на маршруті Київ-Одеса новий поїзд зі старих німецьких вагонів. Незважаючи на те, що вони випущені в Німеччині ще 30-40 років тому, вагони виглядають цілком комфортно і доволі зручні в користуванні.