Today.ua

Укрзалізниця починає поетапне підвищення тарифів на перевезення: хто з українців відчує це найбільше

Компанія Укрзалізниця оголосила про підвищення тарифів на залізничні перевезення вантажів. Зокрема, зростуть тарифи на перевезення залізної руди та агропродукції. Підвищення заплановано в два етапи.

Про підготовлювані зміни розповів член наглядової ради "Укрзалізниці" Сергій Лещенко.

За словами Лещенка, виростуть тарифи не тільки на перевезення продукції аграрної галузі, а й на порожній пробіг вагонів. (Хоча, як казав один із колишніх гарантів, у нас "порожняк не гонять", - авт.)

Зокрема, тариф на перевезення залізної руди зросте таким чином:

А тариф на перевезення аграрної продукції виросте так:

Укрзалізниця вже знає, на що витратить додатковий дохід

Завдяки такому підвищенню тарифів, компанія Укрзалізниця сподівається отримати чимало прибутку. Так, згідно з підрахунками, вже в цьому році прибуток від підвищення тарифів на перевезення вантажів має скласти 1,8 мільярда гривень. А в наступному році це повинно принести 10,1 мільярда.

За планами керівництва Укрзалізниці, ці гроші можна буде вкласти в модернізацію компанії.

Поетапне підвищення тарифів на вантажні перевезення вже погоджено компанією з вищими інстанціями. Раніше воно вже пройшло узгодження в Мінекономіки і Мінфіні та в Державній регуляторної службі. Тепер лише залишилось зареєструвати його в Мін'юсті і можна приступати до реалізації.

"Спільними зусиллями правління, наглядової ради УЗ і Міністерства інфраструктури зроблено значний, але не останній крок до деолігархізації залізниці", - підсумував Лещенко, який, як відомо, входить до наглядової ради Укрзалізниці.

Звичайно, бізнес, якому доведеться платити за перевезення за підвищеними тарифами, не поділяє захоплення Укрзалізниці. Найбільші втрати понесе Рінат Ахметов, чиї вантажі масово перевозить УЗ. Зокрема підвищення тарифів на перевезення вантажів спричинить за собою 3,2 млрд гривень додаткових витрат компанії Метінвест і 1 мільярд ДТЕК.

Нагадаємо, компанія Укрзалізниця запустила новий поїзд зі старих німецьких вагонів, виготовлених ще в 80-90 роки минулого століття. Однак за комфортністю ці вагони нічим не поступаються тим, що курсують в Україні.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ