В Україні блокування карток ПриватБанку та інших банків вже стало неприємним, але звичайним процесом. Клієнти масово скаржаться, що їм заблокували карту, і вони не можуть користуватися своїми грошима. Проте фінмоніторинг можна пройти "безболісно", якщо знати, які грошові перекази і в якому розмірі не можна робити самим і не можна отримувати.
У разі блокування картки, банк вимагає у клієнта довести законність походження грошей, що надійшли на карту. Якщо навіть він це доведе, доведеться витратити чимало часу і сил, перш ніж карту розблокують.
Тому потрібно знати випадки, коли вашу картку можуть заблокувати і постаратися уникати їх.
Якщо сума грошового переказу на картку перевищує 5000 гривень, банк повинен ідентифікувати платника, який зробив вам переказ. При цьому, якщо переказ зроблений не з карти на карту, а через термінал, то ідентифікувати платника неможливо.
Кожен банк має свої нюанси в системах фінмоніторингу. І те, що, наприклад, відбувається у ПриватБанку, не пройде в Ощадбанку, і навпаки. При цьому є платежі, на які не поширюється блокування. Фінмоніторинг не блокує картку, якщо клієнт здійснює:
- оплату комунальних послуг, сплату податків, штрафів та інших зборів;
- оплату кредиту у розмірі до 30 тисяч гривень;
- перекази, якими оплачуються товари та послуги, якщо номер картки супроводжує переказ;
- всі готівкові перекази в Україні не більше 5000 грн;
- зняття коштів із особового рахунку.
Нагадаємо, в ніч з 13 на 14 січня на багато урядових та банківських сайтів України було здійснено масовану хакерську атаку. Сайти багатьох міністерств були зламані. Проте банківські інтернет-ресурси встояли. Про це повідомила прес-служба НБУ.