В Україні блокування карток ПриватБанку та інших банків вже стало неприємним, але звичайним процесом. Клієнти масово скаржаться, що їм заблокували карту, і вони не можуть користуватися своїми грошима. Проте фінмоніторинг можна пройти "безболісно", якщо знати, які грошові перекази і в якому розмірі не можна робити самим і не можна отримувати.
У разі блокування картки, банк вимагає у клієнта довести законність походження грошей, що надійшли на карту. Якщо навіть він це доведе, доведеться витратити чимало часу і сил, перш ніж карту розблокують.
Тому потрібно знати випадки, коли вашу картку можуть заблокувати і постаратися уникати їх.
Якщо сума грошового переказу на картку перевищує 5000 гривень, банк повинен ідентифікувати платника, який зробив вам переказ. При цьому, якщо переказ зроблений не з карти на карту, а через термінал, то ідентифікувати платника неможливо. Деякі платники намагаються схитрувати і не переказують понад 5000 гривень, проте роблять кілька переказів поспіль. Система фінмоніторингу, звичайно, також відстежить таку серію платежів та обов'язково заблокує картку.
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Кожен банк має свої нюанси в системах фінмоніторингу. І те, що, наприклад, відбувається у ПриватБанку, не пройде в Ощадбанку, і навпаки. При цьому є платежі, на які не поширюється блокування. Фінмоніторинг не блокує картку, якщо клієнт здійснює:
- оплату комунальних послуг, сплату податків, штрафів та інших зборів;
- оплату кредиту у розмірі до 30 тисяч гривень;
- перекази, якими оплачуються товари та послуги, якщо номер картки супроводжує переказ;
- всі готівкові перекази в Україні не більше 5000 грн;
- зняття коштів із особового рахунку.
Нагадаємо, в ніч з 13 на 14 січня на багато урядових та банківських сайтів України було здійснено масовану хакерську атаку. Сайти багатьох міністерств були зламані. Проте банківські інтернет-ресурси встояли. Про це повідомила прес-служба НБУ.