Зміна постачальника електроенергії в деяких випадках може стати проблемою. Для відмови в цій процедурі є чимало цілком законних причин. Всі вони прописані в законі "Про ринок електричної енергії".
Що потрібно знати і виконати споживачеві, який вирішив змінити постачальника електроенергії?
- Перш за все, споживач повинен попередити свого чинного постачальника про те, що вирішив його змінити. Якщо це не буде зроблено, а між ними укладено договір із конкретними термінами поставки енергії, то вина за зрив договору цілком ляже на споживача.
- Щоби цього не сталося, потрібно попередити постачальника не пізніше ніж за 21 день до закінчення терміну діючого договору.
- Якщо це не буде зроблено споживачем, або не буде зроблено вчасно, то споживач буде змушений заплатити штраф за зрив договору. Причому розмір штрафу може бути чималим. Як правило, він дорівнює повній вартості договірних обсягів споживання електроенергії.
У зміні постачальника можуть відмовити в таких випадках:
- Якщо відсутня технічна можливість це зробити. При цьому може бути невідповідність режимів роботи, лічильників, категорії надійності, а також обсягів споживання електроенергії.
- Якщо у споживача немає договору щодо постачання електроенергії з відповідним оператором системи.
- Якщо електропостачання споживача було однобічно припинено з ініціативи чинного постачальника.
При цьому, якщо споживачеві відмовлено в зміні постачальника електроенергії, новий постачальник повинен його про це повідомити, а також надати обґрунтування, чому споживачеві відмовлено. Крім того, він зобов'язаний дати рекомендації споживачеві, як уникнути припинення подачі електроенергії або обрати найбільш оптимальний варіант.