ПриватБанк та інші українські банки посилюють фінансовий моніторинг. Дедалі менше грошей можна переказати на рахунки клієнтів анонімно. У будь-який момент банк може вдатися до блокування картки.
Зокрема, клієнт одного з банків поскаржився, що його картку заблокували після того, як на неї прийшли поспіль три платежі по 5 тисяч гривень кожен.
Втім, це не дивно. Адже всі три переклади було зроблено анонімно, тобто через термінал. До того ж, вони були зроблені поспіль, що може свідчити про серійний характер платежів.
І тут блокування карти цілком виправдане. Фінмоніторинг допускає грошовий переказ без ідентифікації особи того, хто його здійснює, максимум на 5 тисяч гривень. А в даному випадку через термінал пройшла серія із трьох безіменних платежів на загальну суму 15 тисяч гривень. Не дивно, що система безпеки банку спрацювала, і картку клієнта, на яку були анонімно перераховані гроші, заблоковано.
Якби платежі були надіслані з картки на картку, швидше за все, блокування не відбулося б. Проте система фінмоніторингу може спрацювати і в інших випадках. Приватбанк, а також всі інші банки мають свої критерії підозрілих операцій.
Можуть викликати підозри такі операції:
• операції з готівкою (анонімні перекази через термінал);
• операції на суми, які не є типовими для конкретного клієнта або на суму від 400 тис. грн;
• перекази, які здійснюють за участю PEP (Politically Exposed Persons – політично значущі особи – чиновники та депутати усіх рівнів);
• операції фізосіб-підприємців ("ФОПів") та юридичних осіб, які відкрилися менше трьох місяців тому.
При цьому слід пам'ятати, що і ПриватБанк, і інші банки дещо відрізняються критеріями підозрілих фінансових операцій. Тому заблокувати можуть і переказ на невелику суму, якщо система фінмоніторингу визнає її "неблагонадійною".
Крім того, блокування картки можуть зробити, якщо клієнт заборгував гроші. Наприклад, за комуналку. Причому він може і не підозрювати про свій обов'язок або вважати його невеликим, доки його карту не заблокують.
Нагадаємо, клієнти запідозрили ПриватБанк у змові з шахраями. У клієнтів виникли такі підозри після того, як у них поцупили гроші з карток після викрадення мобільних телефонів.