Today.ua

Після посадки рейсу SkyUp в Кишиневі, власник відкликає літаки з України: що відомо на цей час про повітряну блокаду

Рейс української авіакомпанії SkyUp, який летів із Португалії (Фуншал) до Києва, не пустили в Україну. Власник повітряного судна, яким SkyUp користується на правах лізингу, заборонив літаку входити в повітряний простір нашої держави. Слідом за ірландцем, який не пустив свій борт в Україну, відкликають свої літаки й інші власники. Над Україною нависла загроза повної повітряної блокади.

Такий крок власника пов'язаний з тим, що страхові компанії повідомили про припинення страхування літаків для польотів у повітряному просторі нашої країни. Звісно, власники літаків оперативно відреагували на таку заяву і вирішили перестрахуватися. Ніхто не хоче зазнавати збитків. Тим більше, коли на кону, окрім машин, опинилися ще й людські життя.

З пасажирами літака, який вимушено приземлився у Кишиневі, ситуація вже вирішилася. Компанії SkyUp вдалося домовитися про їхнє перевезення з Кишинева до Києва автобусом. Проте найближча перспектива авіаперельотів в Україну залишається примарною.

"Поки аналогічні вимоги про повернення літаків надходять від інших лізингодавців. Ситуація обговорюється на державному рівні - щоб авіакомпанії мали можливість продовжувати польоти в Україну, Міністерство Інфраструктури України проводить термінову зустріч, де планується розробка рішень", - повідомила прес-служба SkyUp у Facebook-акаунті компанії.

Влада заявляє, що ситуація під контролем: небо над Україною не закриватимуть

Незабаром з'явилася заява Мінінфраструктури про те, що чутки про повітряну блокаду України перебільшені: небо над нашою країною залишається відкритим.

"Інформація про закриття повітряного простору України не відповідає дійсності. Закриття авіапростору є суверенним правом України, відповідне рішення не ухвалювалося", - заявили в Мінінфрастуктури і відразу додали: - Більшість авіакомпаній продовжують операційну діяльність без обмежень. Зокрема, 29 іноземних авіакомпаній виконують польоти із 34 країн світу".

Аеропорт Бориспіль працює за розкладом, але…

Згодом у Facebook Мінінфрастуктури з'явилася інформація про роботу аеропорту Бориспіль. У ній йдеться, що головний аеропорт країни працює у штатному режимі. Пасажирів, які на ці тривожні дні запланували вильоти, просять не користуватися чутками, а лише інформацією з перевірених джерел. Зокрема – повідомленнями профільного міністерства.

Наразі аеропорт Бориспіль працює за розкладом, проте не виключено, що найближчим часом у розкладі рейсів можуть відбутися зміни. Деякі з них уже сталися.

"Особливо повідомляємо:

Компанія KLM скасовувала всі свої рейси з 13.02 по 17.02.2022.

FLY-DUBAI — змінила графіки з 14.02 по 28.02.2022: прибуття о 17:25 замість 22:35; відправлення о 18:2

QATAR AIRWAYS XQR 295 і 296 - скасовано рейс 14.02.2022, тому що буде виконуватися рейс на більшому повітряному судні за розкладом

AIR ASTANA змінила розклад рейсу XKC 201 202, стежте за розкладом на офіційному табло сайту аеропорту", - йдеться в інформації від Мінінфраструктури.

Водночас, компанія Украерорух рекомендує літакам, які здійснюють рейси над акваторією Чорного моря, прокласти маршрути в обхід частини моря. Проте в Украерорусі таке застереження не пов'язують із можливістю військового вторгнення РФ, а пояснюють військовими навчаннями, які Російська Федерація зараз проводить у Чорному морі. Відповідне застереження опублікував у своєму Facebok глава Украероруху Андрій Ярмак.

Навчання, затіяні РФ у Чорному морі, припускають артилерійську та ракетну стрілянину. Тому небо над акваторією, де вони проводяться, може бути потенційно небезпечним.

"Минулого тижня РФ опублікувала повідомлення для пілотів (NOTAM), в якому оголосила тимчасово небезпечною зоною частину повітряного простору над Чорним морем - з 14.02 по 19.02.2022 через власні навчання", - пояснює Ярмак.

Навчання продовжаться з 14 по 19 лютого. Саме на цей час літакам запропоновано змінити свої маршрути над частиною Чорного моря.

Чому виникла версія про повітряну блокаду України?

Член Економічного дискусійного клубу Олег Пендзін переконаний, що жодної реальної загрози вторгнення військ РФ немає. Просто дорослі дядьки вирішили погратися сірниками. Крім того, на темі військового вторгнення відверто хайпують численні українські та зарубіжні ЗМІ. Цього достатньо, щоби змусити перестраховуватись тих, кому є що втрачати. Йдеться про власників літаків, які надали свої повітряні судна у лізинг авіакомпаніям, у тому числі і тим, що літають в Україну.

Літальні засоби, якими користуються ці авіакомпанії, переважно застраховані в британських страхових компаніях, а британці – ще ті перестраховщики. Тому вони про всяк випадок попередили щодо припинення страховки авіаперельотів. А власники літаків, теж про всяк випадок, вирішили не ризикувати.

"Тому всі авіакомпанії, які сьогодні утримують літаки в межах лізингу, а це практично 9 з 10 компаній, припинятимуть рейси до Києва і взагалі в межах українського простору", – прогнозує Пендзін.

А ось його колега, президент Українського аналітичного центру Олександр Охріменко, переконаний, що повітряної блокади України не буде. Звичайно, будуть окремі випадки відмови від польотів, як сьогодні сталося з літаком SkyUp, проте масового припинення польотів не буде.

"Це звичайні панікери, завжди будуть авіакомпанії, які не літатимуть, а турки, наприклад, як літали, так і літають. Є певна команда в урядах ЄС та США, яка нагнітає ситуацію, і якщо компанія залежить від держави – вона змушена це зробити ", - запевнив Охріменко.

Нагадаємо, через нагнітання ситуації із можливим військовим вторгненням РФ Україна зазнає збитків не лише у сфері авіаперевезень. Іноземні інвестори забирають свої гроші з українських ОВДП, а також не поспішають вкладати гроші в будівництво житла в Україні, хоча дотепер це робили охоче.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ