Авіаквитки в Україні подешевшають: Кабмін готує новий законопроект, за яким ПДВ на внутрішні авіаперевезення можуть скасувати. Це призведе до здешевлення авіаквитків.
Авіація залишається в Україні транспортом для не бідних людей. Навіть громадяни середнього достатку не можуть дозволити собі часті авіаперельоти - хіба що раз на рік злітати на відпочинок в Єгипет або Туреччину. Подорожувати ж літаком по рідній країні залишається доволі-таки накладно. Тим більше, що квитки на міжнародні авіарейси коштують дешевше, ніж на внутрішні українські.
Причина - в податку на додану вартість. На міжнародних рейсах ПДВ немає, а ось на внутрішніх всюди діє 20% -й ПДВ. В уряді стурбовані цим і вирішили скасувати ПДВ і для внутрішніх авіарейсів. Відповідний законопроект вже готують. І це, звичайно, має здешевити авіаквитки.
"Звільнення від оподаткування призведе до зменшення витрат і здешевлення авіаквитків на внутрішні рейси. Українці зі свого боку отримають більш широкий доступ до швидких і безпечних подорожей всередині країни", - говорить прем'єр Денис Шмигаль.
Популярні зараз
В Україні критично низький рівень народжуваності, - Жолнович
У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Однак авіаквитки не стануть дешевшими на 20%, як слід було би очікувати. Люди, котрі розуміються на хитрощах ціноутворення, кажуть, що такий захід може здешевити авіаквитки приблизно на 10%. Це буде приємно для тих, хто і так літає, проте не зробить погоди українцям, які досі бачили літак лише по телевізору.
Як іще можна здешевити авіаквитки
Є ще один фактор, що сильно впливає на вартість авіаквитків - це ціна авіаційного палива. В Україні воно дороге, набагато дорожче, ніж в європейських країнах. Так склалося через високий акциз на нього і ще - через відсутність конкуренції між постачальниками палива.
Вихід - знижувати акциз і диверсифікувати поставки авіапалива. Поки про це не говорять, але очевидно, і ці питання потрібно буде вирішувати, якщо уряд реально хоче знизити ціну на авіаквитки і розвивати внутрішні авіаперевезення.
Ну і, звичайно, слід було б привести до нормального стану аеропорти, багато з яких зараз більше нагадують автостанції в зубожілому райцентрі, ніж осередки високих технологій. Зараз, коли українці стали менше літати в зв'язку із пандемією, якраз саме час зайнятися ремонтом аеропортів. Однак на це потрібні гроші. Величезні гроші, яких немає ні в державному бюджеті, ні в регіональних.
Чи зможуть авіаперевезення стати реальними конкурентами залізничному транспорту?
Паралельно з авіаперевезеннями, в Україні мають намір також розвивати залізничні перевезення. Що стосується останніх, уряд виношує грандіозні плани щодо впровадження швидкісних залізниць і потягів, які зможуть перевозити пасажирів зі столиці в будь-який з регіонів за 3-4 години. Звичайно, як і в авіації, тут також усе впирається в гроші.
А отже, їздити українці, звісно, не перестануть. А от їздити швидко - будуть ще не скоро.
Нагадаємо, два турецьких лоукостера, Pegasus Airlines і AnadoluJet, "воюють" за небо України. Обидві компанії конкурують на маршруті "Київ-Анкара" і змушені знижувати ціни.