На замовлення громадянської мережі ОПОРА було проведено дослідження, яке з'ясовувало медіавподобання українців. Виявилося, що більшість наших співвітчизників найбільше довіряють соціальним мережам.
Соцопитування проводилося методом телефонних інтерв'ю. У ньому взяли участь понад 2 тисячі людей старше 18 років, які перебувають на підконтрольній Україні території.
Переважна більшість респондентів, а саме 73,4%, повідомили, що соціальні мережі є для них основним джерелом інформації. Найпопулярнішими виявилися три такі:
- Telegram – 78,1%;
- YouTube – 59,5%;
- Facebook - 44,6%.
На другому місці також опинився інтернет, але без урахування соцмереж. На сайтах новин матеріали читають близько 60% учасників опитування. Телебачення втрачає популярність. Його дивляться лише 42,7% опитаних українців.
Радіо та друковані ЗМІ назвали як джерела інформації відповідно 22% та 12% осіб.
Жінки віддають перевагу соцмережам та телебаченню (74,9% та 45,4% відповідно), тоді як чоловіки – інтернету (65,1%) та радіо (25,4%).
Молоді люди віком до 29 років у переважній більшості отримують інформацію з соціальних мереж. Так відповіли понад 93% респондентів. Серед людей пенсійного віку популярність соцмереж очікувано падає – 34,1%.
Щодо довіри до джерел інформації, то й тут комп'ютери та гаджети з великим відривом перемагають телевізор. Соцмережам довіряють понад 47% респондентів, інтернету (без урахування соціальних мереж) – 43%, телебаченню – 34,1% опитаних.
Автори дослідження зазначають, що в Україні зростає кількість людей, які вважають сумнівними будь-які джерела інформації. Цього року їх виявилося понад 15%.
Нагадаємо, раніше ми повідомляли результати соціологічного дослідження, яке з'ясовувало якою мовою українці спілкуються у побуті та на роботі.