В Україні безпрецедентно впали оптові ціни на картоплю. Однак роздрібні ціни у столичних супермаркетах навіть не зрушили з місця, а в інших регіонах рітейлери знизили їх не набагато. Експерти кажуть, що продавці скористались падінням оптових цін аби якось поправити власні справи.
За попередні два роки, 2019 і 2020, споживачі вже встигли звикнути до дорогої картоплі. Отож і не варто їм тепер звикати до дешевної – все одно вона скоро має подорожчати. Приблизно так міркують продавці, не кваплячись знижувати ціну на другий український хліб.
"Незважаючи на різке зниження оптових цін на нього після жнив 2021 року, мережі супермаркетів не поспішали знижувати роздрібні ціни. Цікаво зазначити, що за рік оптова ціна на картоплю в Україні знизилася на 31%, а ось зниження роздрібної ціни в Києві не відбулося взагалі, тоді як в інших регіонах супермаркети таки знизили роздрібні ціни на 1-5%", - каже економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак.
Втім, він би не квапився звинувачувати рітейлерів у надмірній жадібності. У них є немало причин залишати ціни на колишньому рівні.
По-перше, стала помітно вищою якість картоплі, яка продається в супермаркетах. А якісний продукт коштує, звісно, дорожче.
"Друга причина того, що роздрібні ціни на картоплю майже не знизилися за зниження оптових, полягає у високих темпах зростання витрат супермаркетів на персонал, оренду приміщень, енергоносії та інші статті витрат, що змушує їх підвищувати націнки на продукцію, щоб не прогоріти", - зауважує експерт.
При цьому він також наголосив, що у київських супермаркетів вищі видатки, ніж в аналогічних закладах інших європейських столиць, а от роздрібні ціни на картоплю в Києві найнижчі.
Нагадаємо, українським селекціонерам вдалося вивести картоплю, якої не їсть колорадський жук.