В Україні швидко зростають ціни на послуги таксі. Від часу останнього локдану вони зросли майже на третину, а до кінця року можуть здорожчати ще на 10-20%. Причин для зниження, чи бодай стабілізації, цін експерти не бачать. Таким чином, вже скоро таксі може перетворитись із транспорту для широких верств на транспорт для грошовитих громадян, що з якоїсь причини воліють не сідати за кермо власного авто.
Українцям розповіли, чому зростають ціни на послуги таксі
В основі цих процесі лежить чиста економіка, ніякої змови на ринку таксомоторних перевезень немає, кажуть спеціалісти. Так за словами глави правління Української таксомоторної асоціації Андрія Антонюка, є дві основні причини: брак автомобілів і дефіцит кваліфікованих водіїв.
Ціни на автомобілі і запчастини до них невпинно зростають. Багато власників машин і служб таксі не в змозі купувати нові машини. Та й навіть ремонтувати ті, що є, також обходиться в копієчку. Тому власники змушені підвищувати ціни на свої послуги, щоби не втратити свій бізнес остаточно.
Водіїв на таксі також бракує. Йдеться саме про кваліфікованих водіїв, які назубок знають місто і добре орієнтуються у будь-якій дорожній ситуації. Таких профі стає дедалі менше. Велику негативну роль у цьому відіграв локдаун. Під час локдауну різко скоротилася кількість замовлень, а відтак деякі служби таксі взагалі розорились і більше не вийшли на ринок.
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
А самі таксисти, щоби хоч якось прогодувати сім'ю, були змушені або їхати за кордон на заробітки, або шукати собі іншої роботи в Україні. Тому з цього ремесла пішло дуже багато висококласних професіоналів, і зараз їх дуже бракує. Отже тим, хто залишився, треба більше платити, щоб не втратити і їх.
Крім того, зростають ціни на пальне.
Ціни на послуги таксі зростатимуть і надалі
Таким чином, ціни на послуги таксі вже зросли на третину. А з настанням осінньо-зимового сезону можуть вирости ще на 10-20%.
Зараз, коли скінчиться "бабине літо" (а воно вже скінчилось) і почне дощити, кількість замовлень таксі різко зросте, пророкують спеціалісти. Таку сезонність можна спостерігати щороку.
"Коли середньодобова температура повітря опуститься нижче 12-13 градусів, багато пасажирів пересядуть на таксі з електросамокатів, моноколіс і скутерів", - каже Антонюк.
Отже, за його прогнозами, з настанням осінніх холодів ціни на послуги таксі можуть зрости ще на 5-10%, а до кінця року – іще відсотків на 10.
Крім того, таксисти змушені підвищувати вартість своїх послуг через те, що вона занижена. Адже тариф на проїзд – це не лише паливо і зарплата самого таксиста, а ще й видатки на амортизацію машини. А через занижені тарифи водії змушені перекладати ці видатки на свій власний заробіток. Тоді така робота втрачає сенс.
"Більше 50% в тарифі на проїзд – це паливо. Київські таксисти порахували три місяці тому, що "нульовий" тариф на перевезення становить 6 грн / кілометр, а на той час був тариф 4-4,5 грн за кілометр, тобто таксисти працювали собі в збиток, "проїдаючи" свої машини", - розповів глава профспілки таксистів України Василь Попик.
Нагадаємо, зараз в Україні утворився високий попит на таксистів. Роботодавці пропонують їм зарплату від 15 до 35 тисяч гривень. Усе залежить від досвіду роботи, сумлінності і, звичайно, від міста, в якому доведеться працювати.