В Україні скасують пільгове оподаткування пального. Всі податки на пальне повертаються. Ціни на пальне усіх марок виростуть дуже відчутно.
Відповідний законопроект внесено урядом на розгляд Верховної Ради. Про це повідомив у своєму Telegram-каналі нардеп Ярослав Железняк.
"Тексту ще немає, але за моєю інформацією там буде:
повернення акцизного збору для всіх видів палива без виключення;
Популярні зараз
У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
повернення ПДВ на паливо до 20% (зараз 7%)", - повідомив нардеп.
Втім, невдовзі за цим повідомленням від нардепа з'явилось уточнення від нього.
Як з'ясувалось, ПДВ не чіпатимуть, він залишиться, як і був, в розмірі 7%. Натомість повертають акциз.
"Замість "нульової" ставки акцизу встановлюється акциз "100 євро за 1000 літрів" для всіх видів палива (на бензини моторні, важкі дистиляти та інші нафтопродукти, скраплений газ, бутан, ізобутан)", - уточнив Железняк.
Запровадження акцизу на паливо уряд пояснює тим, що немає грошей для будівництва і ремонту доріг. Навіщо зараз ремонтувати дороги, що можуть бути будь-якої миті "відрихтовані" снарядом або ракетою, уряд, очевидно, не замислюється. Але за підрахунками Мінінфраструктури (саме це міністерство подало законопроект), акцизний збір з пального щомісяця приноситиме по 2 мільярди гривень.
При цьому напередодні подання цього законопроекту, влада провела потужну "артпідготовку" у ЗМІ: у Forbes вийшло інтерв'ю голови Нацбанку Кирила Шевченка з обґрунтуваннями непопулярних законодавчих змін. У цьому інтерв'ю, зокрема, йдеться й щодо повернення акцизу на паливо.
"Будь-що, що допомагає нам досягти фіскальної консолідації – це за нинішніх умов позитив. У тому числі йдеться про повернення акцизу на паливо. Я знаю, що така дискусія відбувається. Хоча про неї краще запитувати в уряду", - висловив свої міркування Шевченко.
Втім, вже очевидно, що законодавча ініціатива вийшла з площини дискусій і втілилась у законопроект.
Шевченко згоден із тим, що ініціативи, пропоновані урядом і підтримані Нацбанком, вкрай непопулярні. Та в будь-якому випадку це краще за інфляцію, яка може от-от вийти з-під контролю та обрушити всю фінансову систему країни.
Наразі дефіцит бюджету покривається не за рахунок податкових надходжень, а завдяки зовнішнім запозиченням та емісії гривні. Іншими словами, країна живе за рахунок позичок і друкування нових грошей. Але джерело зовнішніх надходжень може будь-якої миті обміліти, а спіраль емісії може випростатись і боляче вдарити по економіці країни.
"Звісно, що найпростіше покладатися на емісію, але це найзагрозливіше для країни. Зараз дуже важливо, щоб уряд взяв на себе політичну відповідальність і використовував усі інші неемісійні шляхи фінансування дефіциту або звузив його", - підсумував голова НБУ.
При цьому в депутатському середовищі немає одностайності щодо таких рішень уряду. Про це не раз писав і нардеп Железняк. А отже, обговорення запропонованого законопроекту та його голосування має бути непростим.
Нагадаємо, в Україні скасували акциз та зменшили ПДВ на пальне у середині березня. Тоді казали, що такі норми діятимуть, принаймні, до закінчення війни.