Ринок землі в Україні вже відкритий, і тепер власники паїв мають право розпоряджатися землею площею до 100 га, продаючи її в руки фізичних осіб. Процес купівлі-продажу має певні особливості. В першу чергу, щоб в останній момент не довелося відмовлятися від угоди, потрібно перевірити всі документи на землю, і зібрати відсутні довідки.
Міністр аграрної політики Роман Лещенко назвав три кроки, які потрібно зробити перед тим, як продати землю.
По-перше, потрібно перевірити кадастровий номер земельної ділянки на Публічній кадастровій карті України. Якщо кадастрового номера немає, слід звернутися до розробника документації із землеустрою для виготовлення технічної документації по встановленню або відновленню меж ділянки в натурі і зареєструвати ділянку в Державному земельному кадастрі. В ході реєстрації ділянки їй буде присвоєно кадастровий номер. По-друге, власникам ділянок потрібно обов'язково зареєструвати право власності на землю в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Якщо ви до цих пір цього не зробили, зверніться для реєстрації до виконавчих органів сільських, селищних і міських рад, до нотаріуса або в ЦНАП.
З собою потрібно мати пакет документів: виписку з Державного земельного кадастру; копію та оригінал паспорта та ідентифікаційного номера; підтвердження сплати адміністративного збору; документ про права на ділянку (державний акт на право власності на землю, договори купівлі-продажу, дарування, рішення суду, свідоцтво про право на спадщину).
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
І третій крок - це отримання паперового або електронного витягу з Державного реєстру речових прав. Після цього земля буде остаточно зареєстрована по всіх інстанціях і нею можна розпоряджатися без додаткових ризиків.
Раніше повідомлялося, що після відкриття ринку землі нотаріуси повинні перевіряти не тільки покупців земельних паїв, а й тих, хто купує дачні ділянки.