Today.ua

Українцям розповіли, як можна отримувати пенсію в окупації: інструкція від Мінсоцполітики

Через військову агресію з боку РФ деякі території України наразі перебувають під тимчасовою окупацією. Та це не стало на заваді для нарахування пенсій тамтешнім жителям. Для багатьох пенсія в окупації стала єдиним джерелом існування. Для того, щоб її отримувати, деким громадянам доведеться змінити спосіб виплати пенсії.

Про нюанси здійснення пенсійних нарахувань на тимчасово окупованих територіях пише видання Busines UA.

Пенсіонери, що залишилися в тимчасово непідконтрольних Україні регіонах, мають змогу отримувати пенсійні виплати на свої банківські рахунки. Отриману пенсію можна конвертувати в готівку у найближчому банкоматі, а якщо такої змоги немає то кошти можна використати, зробивши якісь придбання в Інтернеті або розраховуватись у магазині безготівково.

"Ми розробили централізований механізм нарахування виплат, щоб не оминути підтримки тих людей, які опинилися на окупованих територіях та тих, де йдуть активні бойові дії. Тому кожному і кожній на картку надходять пенсійні виплати та допомоги, навіть якщо це окупована територія або де ми тільки відновлюємо нашу владу", – прокоментувала ситуацію з пенсійними виплатами на окупованих територіях глава Мінсоцполітики Оксана Жолнович.

Чимала кількість пенсіонерів віддавала перевагу отриманню пенсії через відділення “Укрпошти”. Та наразі в деяких регіонах країни немає змоги виплачувати пенсії у поштових відділеннях. Для вирішення цього питання  Мінсоцполітики спільно з державним ПриватБанком розробили інструкцію щодо дистанційного відкриття банківського рахунку та зміни способу переказу пенсійних виплат.

Змінити спосіб отримання пенсійних нарахувань можна, відвідавши веб-портал Пенсійного фонду України (ПФУ). Для цього потрібно здійснити декілька простих маніпуляцій:

Для отримання кваліфікованого електронного підпису (КЕП), потрібно перейти за посиланням. Далі обираємо меню "Сертифікати"/"Особисті" та авторизуємося у системі. Тепер тиснемо на пункт  "Отримати новий" та перевіряємо правильність зазначених даних. Пересвідчившись в правильності та актуальності даних натискаємо на "Отримати новий”. Є і альтернативний шлях отримання КЕП. Для цього необхідно зайти в особистий кабінет Приват24, обрати меню "Бізнес"/"Електронний цифровий підпис для фізособи", звірити свої данні та натиснути "Дані правильні".

 Якщо ви вже мали банківську картку, але за певних обставин втратили її, то вам слід зв'язатись з українським банком для її заблокування. Зручним способом повідомити банк про втрату картки є онлайн-чат. Далі слід з'ясувати, чи є у банку змога переоформити картку у віддаленому режимі в діджитал-форматі. Така картка дасть вам змогу проводити безготівкові розрахунки.

Нагадаємо, незважаючи на воєнний стан у країні, Офіс президента націлився на проведення податкової реформи. Податкову реформу хочуть провести ще цього року.  

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ