Українцям по закону можуть відключити електроенергію, якщо у них є заборгованість більше, ніж за 1 місяць. Спочатку боржнику надсилають попередження, а вже у разі ігнорування відключають від послуг. Якщо вже виникла така ситуація і заборгованість погашена, а електропостачання було припинено, необхідно зробити кілька кроків, щоб послугу знову підключили.
По закону нині заборона на відключення електроенергії боржникам діє лише у регіонах, де буде встановлений "червоний" рівень епідемічної небезпеки та протягом 30 днів після його скасування. У всіх інших випадках українців, що мають борги за електроенергію, постачальник має право відключити від послуг.
Якщо відключення відбулося за борги з постачання електроенергії, клієнтам необхідно:
- Сплатити в повному обсязі суму заборгованості на рахунок компанії (наприклад ТОВ "Київські енергетичні послуги"). Зробити це можна через Особистий кабінет на сайті постачальника, у Viber-боті, через інтернет-банкінг (Приват24 та інші), або у будь-якому відділенні банку чи Укрпошти.
- Звернутися до електропостачальника та отримати рахунок на оплату послуги повторного підключення (включає вартість відключення за борги та відновлення електропостачання і сплачується за іншими реквізитами).
- Подати заяву про відновлення електропостачання та копії документів про оплату боргу, а також послуг з підключення.
Після цього постачальник має право направити до ОСР заявку на відновлення електропостачання клієнта. Вартість послуги повторного підключення для кожного клієнта та постачальника може відрізнятися. Це залежить від місцерозташування, способу приєднання електромереж, тощо.
Нагадаємо, в Україні знизяться тарифи на електроенергію для однієї категорії громадян вже з 1 жовтня.