Українцям, які втратили житло через війну, або їхнє житло зазнало значних ушкоджень, виплатять компенсацію за зруйноване житло. Зараз держава розпочинає виплату грошей на ремонт помешкань, які підлягають відновленню. Однак громадяни масово зіткнулися з тим, що в них не приймають заяви на компенсацію.
Чому так сталося, і що слід негайно зробити, роз'яснили в Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури.
У громадян не приймають заяви на виплату компенсації за зруйноване житло через те, що їхнє житло не відображається в Дії. А якщо його там немає, то й ніяких документів на виплати у заявника не приймають.
Так сталося через те, що у багатьох українців немає запису щодо права власності на житло у Державному реєстрі речових прав (ДРРП). Причому такі випадки непоодинокі. Як з'ясувалося, через низьку юридичну грамотність населення та відвертий правовий нігілізм такого запису немає у двох третин громадян, які подають заяви на компенсацію.
Популярні зараз
В Україні критично низький рівень народжуваності, - Жолнович
У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Як вирішити проблему?
Виправити ситуацію можна двома способами:
- При безпосередньому візиті до органу державної реєстрації;
- Онлайн.
1.У першому випадку треба нанести візит державному реєстратору при органі місцевого самоврядування у громаді, на території якої знаходиться зіпсоване житло. Реєстратор має внести дані в Державний реєстр. Якщо даних недостатньо для внесення в реєстр, то він зробить запит у БТІ щодо підтвердження права власності на житло.
Контактні дані державних реєстраторів, які працюють у громадах, можна знайти за таким посиланням: https://minjust.gov.ua/pages/list_of_state_registrars_and_officials_ministry_of_justice
Вирушаючи до державного реєстратора, слід запастися такими документами:
- паспортом;
- податковим номером;
- документами, що засвідчують ваше право на нерухоме майно (свідоцтвом про право власності, виданим нотаріусом, свідоцтвом про право на спадщину, свідоцтвом про придбання майна тощо) або їхніми копіями.
Якщо документи на право власності частково відсутні, їх треба відновити у нотаріуса або державного реєстратора. А якщо їх зовсім немає, то встановити своє право на володіння нерухомим майном можна тільки через суд.
2.У другому випадку можна подати документи на реєстрацію онлайн.
"Потрібно подати заяву на державну реєстрацію прав на нерухоме майно, що виникло до 2013 року, через портал Дія, підписавши її кваліфікованим електронним підписом (КЕП)", - йдеться в інформації від Мінрегіону.
Потрібну форму заяви можна знайти та заповнити онлайн за таким посиланням: https://diia.gov.ua/services/derzhavna-reyestaciya-prav-na-neruhome-majno
Разом із заявою треба завантажити й документи, які підтверджують ваше зареєстроване право на об'єкти нерухомості, набуте вами до 1 січня 2013 року. При цьому слід пам'ятати, що ці документі мають бути завантажені у форматі PDF або JPEG.
З усіх питань, що стосуються програми єВідновлення, можна звертатись на урядову гарячу лінію 1545 (кнопка 2).
Нагадаємо, уряд змінив плани щодо компенсації за руйноване житло. Суму компенсації значно зменшили, і гроші отримають не всі.