Дефіцит електроенергії так чи інакше впливає на всі галузі виробництва. Через подорожчання електроенергії зростає собівартість продукції, а разом з нею і цінники на полицях супермаркетів. Проте дорожчає все не лише в Україні, але й у Європі. Наприклад, вартість туалетного паперу у країнах Євросоюзу вже виросла вдвічі. Українські виробники поки ще стримують ціни, та невдовзі і для українців туалетний папір стане дорогим задоволенням.
Про майбутній ріст цін на туалетний папір пише видання Gazeta.ua з посиланням на дослідження економіста Андрія Новака.
Зростанню вартості продукції, насамперед, сприяє подорожчання електроенергії. Великою складовою собівартості також є фонд заробітних плат та вартість закупівлі сировини.
"Коли ці елементи зростають, то виробник вимушений рано чи пізно підняти ціни на товар. Я думаю, що по цій товарній позиції (туалетний папір) зростання впродовж року може бути на 50-60%", — прогнозує аналітик.
Економіст стверджує, що наразі підприємці вже мають усі підстави для підвищення цін на туалетний папір. Адже підприємствам задля задоволення виробничих потреб доводиться або використовувати генератори, або імпортувати електроенергію з Європи, а це значно збільшує видатки на виробництво. Разом із цим підвищилась і вартість сировини. Бізнес поки намагається втримати вартість продукції, але ріст цін у майбутньому все ж відбудеться.
"Поки що українські виробники, а у нас на цьому ринку найбільший виробник це Київський картонно-паперовий комбінат (ККПК), розташований в Обухові, він справляється з тим, щоб не підвищувати ціну на свою продукцію. Незважаючи на проблеми з енергетикою, на банальне підвищення цін у нас на ринку на все, на ту ж сировину. Поки що цей великий виробник утримує ціни на свою продукцію. Як довго він це зможе робити, важко сказати, але закони економіки нікуди не діваються і поняття собівартості продукції також. Якщо вона зростає, то виробник змушений підіймати і ціну на товар", — зазначив Андрій Новак.
До речі, саме туалетний папір "Обухів" є лідером продажів на українському ринку. Свої лідерські позиції в економ-сегменті ринку він завоював завдяки якості та помірній ціні. Цей товар реалізують не лише в Україні, а й експортують за кордон. Про якість туалетного паперу “говорить” і масова підробка бренду в РФ. Там у продажу нерідко можна зустріти туалетний папір з майже ідентичною етикеткою. Від оригіналу вона різниться лише написом. Найчастіше трапляються варіанти "Обуків" та "Обухоф".
Нагадаємо, на початку 2023 року в Україні подорожчало багато продуктів. Серед них деякі види хліба.