Today.ua

Заробляють понад 10 грн на літрі: журналіст звинуватив мережеві АЗС ОККО, WOG і SOCAR у монопольній змові і отриманні надприбутку

АЗС, що належать мережам ОККО, WOG та SOCAR, влаштували між собою монопольну змову на ринку з метою отримання надприбутку від продажу пального. Вони знищують конкурентів, щоб ті не заважали їм заробляти гігантську маржу на кожному літрі автомобільного палива.

Про це пише у своєму Facebook журналіст і блогер Сергій Іванов. Лідером у цьому процесі є мережа ОККО, вважає Іванов. Цей оператор паливного ринку організував процес на широку ногу, поставивши собі на службу Нафтогазову Асоціацію України, яку Іванов називає "кишеньковою".

Асоціація, очолювана Нелею Приваловою, має прямі комунікації з Офісом президента і Кабміном. Завдяки таким високим зв'язкам, вона лобіює перевірки АЗС конкурентів, шельмуючи їх за те, що вони продають пальне дешевше, ніж воно коштує в мережі ОККО. Їм приписують нелегальну діяльність і дії в обхід законів України.

Свою дещицю у знищення конкурентів вносить і директор консалтингового агентства "А95" і профільного сайту Enkorr Сергій Куюн, якого Іванов називає "штатним експертом". Куюн, виконуючи замовлення кураторів з ОККО, координує знищення їхніх конкурентів у медіа-ресурсах. Недарма в журналістських колах він отримав прізвисько "медіа-кілера", пише Іванов.

"Коли мережі АЗС підвищують ціни на пальне, як правило, нам пояснюють це подорожчанням нафти ... Але крім подорожчання нафти існують інші речі - наприклад, картельні змови, які дозволяють нарощувати ціни далі і далі", - пише Іванов.

Нині за літр бензину на автозаправках ОККО вже вимагають понад 31 гривню. При цьому, навіть за нинішньої, безсумнівно високої, вартості нафтопродуктів на світовому ринку, бензин на АЗС України не мав би коштувати дорожче 26-27 гривень, а дизельне паливо - не дорожче 24.

Однак апетити ОККО простягаються набагато вище. За бензин на її автозаправках вимагають 31,99 гривні. При цьому бензовози завозять туди дрібнооптові партії палива за ціною 21,75 гривні за літр. Таким чином, АЗС ОККО мають по 10-11 гривень маржі на кожному літрі.

Сергій Іванов також заявляє про змову ОККО з двома іншими операторами ринку пального - WOG і SOCAR. Вони також лобіюють свої інтереси за допомогою Нафтогазовій Асоціації України.

"Відбувається банальне грабіжництво заради надприбутку. Монополісти наварюють з кожного літра до 10 грн чистої маржі, паралельно пресуючи конкурентів за допомогою Асоціації і штатних" експертів ", - резюмує блогер.

Нагадаємо, зростання цін на паливо в Україні пояснюють підвищенням вартості нафти і нафтопродуктів на світовому ринку.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ