Клієнтка мобільного оператора Vodafone втратила понад 26 тисяч гривень із банківських карток через помилково перевипущену SIM-картку. Ці гроші шахраї зняли, отримавши доступ до її облікових записів у смартфоні. Клієнтка подала на Vodafone до суду і гроші їй відшкодують, проте лише частково.
Ця неприємна історія сталася ще наприкінці 2019 року. За кілька днів до Нового року, 28 грудня, хтось, що так і залишився невстановленим, замовив у контакт-центрі Vodafone перевипуск SIM-картки клієнтки. При цьому оператор контакт-центру чомусь не ідентифікував абонента, хоча мав це зробити. Причому, як з'ясувалося, клієнтка, начебто передчуваючи недобре, раніше замовила послугу, яка забороняє перевипуск SIM-картки без надання паспорта.
Втім, як з'ясувалося пізніше, попри замовлення, оператор забув підключити цю послугу. Очевидно, з цієї ж причини на її номер не надіслали SMS про заміну SIM-картки. В результаті, отримавши через нову карту доступ до її смартфону, невідомі зловмисники почали знімати гроші з банківських карток абонентки.
Швидкості лиходіїв можна тільки позаздрити. За 40 хвилин із банківських карток жертви у двох банках – Приватбанку та monobank, аферисти вивели понад 26 тисяч гривень.
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Дізнавшись про те, що сталося, жінка подала до суду на Vodafone. У позовній заяві вона вимагала повернути їй вкрадені гроші у розмірі 26 077 грн, а також виплатити 50 тис. грн моральної компенсації. У заяві жертва написала, що втрата грошей призвела до погіршення стану її здоров'я, підірвала її службову репутацію (вона працює в поліції), а також завадила відсвяткувати Новий рік (нагадаємо, що крадіжка грошей сталася 28 грудня).
Проте суд відмовив їй у задоволенні позову. Тоді вона подала апеляційну скаргу і при повторному розгляді справи Феміда задовольнила її позов, однак лише частково.
При цьому суд вирішив, що мобільний оператор не повинен відшкодовувати їй втрату грошей, тому що він непричетний до їхнього зникнення. Водночас час компанія недбало поставилася до своїх обов'язків, не надавши клієнтці якісних послуг. Через це вона втратила гроші. Тому суд ухвалив рішення про відшкодування потерпілій моральної шкоди в сумі 10 тисяч гривень.
Нагадаємо, Vodafone попередив своїх клієнтів про заміну звичайних SIM-карток на USIM. Це пов'язано з тим, що багато абонентів не можуть повністю користуватися можливостями 4G зв'язку через свої застарілі SIM-картки.