Today.ua

Розкрився масштабний обман покупців супермаркетами: як рітейлери заробляють на українцях

Обман покупців у супермаркетах, на жаль, став звичайним явищем. І все ж таки, звикати до цього не варто. А якщо знати, на чому найчастіше заповзятливі "генії маркетингу" обводять українців навколо пальця, можна не стати жертвою обману.

Видання obozrevatel зібрало найпоширеніші схеми обману покупців.

Маніпуляції із цінами на товар

Різні ціни на прилавку та на касі. Трапляється, що на прилавку на товар вказано одну ціну, а на касі виявляється, що його вартість значно вища. У такому разі покупець має право сплатити покупку за тією ціною, яка вказана на прилавку.

Рахують вартість товару разом із тарою. Товар, який продається на вагу, зважують разом із тарою і рахують вартість з вагою тари. У цьому випадку потрібно вимагати, щоб тару зважили окремо та відняли її вагу з ваги товару.

Рекламують акції та знижки, яких насправді немає. Іноді такий "акційний" товар можна навіть купити дорожче, ніж він коштує насправді. Тому, якщо ви не знаєте точної ціни товару і не впевнені, що його справді продають зі знижкою, то й спокушатися не варто.

Махінації з якістю товару

Знижки на продукцію з терміном придатності, що минув. До такого прийому продавці вдаються досить часто. Проте закон забороняє продаж прострочених продуктів. Тому не варто спокушатися такими знижками, адже після цього можна потрапити до лікарні.

Продають прострочений товар як свіжий. Щоби приховати реальний термін придатності продукту, магазини переклеюють стіки на упаковках. Таке можна зустріти нерідко. Причому навіть не одне переклеювання на товарі, а кілька. І з кожною датою оновлення продукт усе "свіжішає".

Зіпсоване м'ясо "реанімують" за допомогою різних засобів. Можуть зробити з нього фарш, напихати його спеціями, щоб заглушити неприємний запах і продати. Можуть закоптити також зі спеціями і вже продати дорожче. Можуть обробити м'ясо якоюсь речовиною, щоб усунути несвіжий запах. Загалом, якщо запах або зовнішній вигляд м'яса вам видається дивним, такий продукт краще не купувати.

Обдурити можуть і на касі

Товар можуть неправильно зважити, завищивши його масу. Способів, як це зробити, є чимало. Їхній докладний опис гідний окремого матеріалу.

Крім того, магазини нерідко встановлюють такі цінники на товари, щоб округлення ціни (її округляють до 10 копійок) було на їхню користь. За правилами те, що до 5 копійок, округляється на користь покупця, а те, що понад 5 копійок – на користь продавця. Тому в магазинах здебільшого всі цінники "заточені" під продавця.

Загалом, способів обману покупців супермаркетами існує безліч. Але якщо ви знатимете про них, то обдурити вас буде набагато складніше.

Нагадаємо, французький рітейлер Auchan заявив про розширення мереж своїх супермаркетів у Росії вдвічі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ