Today.ua

У США обіцяють заробітчанам бонус при працевлаштуванні у розмірі 15 тисяч доларів

В Європі та США відчувається гостра нестача водіїв вантажівок. Щоб хоч якось привернути фахівців у галузь вантажоперевезень, багато компаній у США обіцяють їм при працевлаштуванні солідний грошовий бонус. Таким чином, заробітчани, які мають досвід роботи водієм вантажівки і вирішили спробувати щастя за океаном, можуть відразу отримати непоганий стартовий капітал.

Дефіцит водіїв великовантажних автомобілів - справжній бич для економіки Сполучених Штатів, а також для країн Західної Європи. Через брак водіїв багато підприємств вже зараз відчувають перебої з постачанням. За оцінками галузевої організації BLS, нині в США вакантні близько 60 тисяч водійських місць.

Тому, щоб залучити в цю сферу нових працівників, включаючи й заробітчан, роботодавці йдуть на всілякі хитрощі. Зокрема, багато фірм у США почали пропонувати водіям стартовий капітал лише за те, що вони підпишуть контракт і приступлять до роботи водієм вантажівки.

Так, компанія Cowan Systems із Меріленда гарантує бонус на початку роботи кожному, хто підпише з нею контракт на водіння вантажівки. Розмір бонусу - 15 тисяч доларів. Якщо врахувати, що це становить майже третину річної зарплати водія фури, то старт виходить вельми непоганий.

Аналогічні проблеми з водіями вантажівок відчуває також Західна Європа. Тут охоче приймають заробітчан, які мають відповідні права і хоч пару років водійського досвіду роботи на фурах. Так, у Великій Британії не вистачає 52 тисячі водіїв, в Німеччині - 45 тисяч. Причому, за оцінками експертів, щорічно в світі кількість вакансій серед водіїв фур буде приростати приблизно на 28 тисяч. У Великобританії, де економіка відчуває ту саму проблему, водіям вантажівок тимчасово дозволили працювати по 10 годин замість належних 9 (звісно, із пропорційним зростанням зарплати). Однак і це не допомагає повністю вирішити проблему своєчасного постачання магазинів товарами.

Чому виникла проблема з водіями вантажівок?

Експерти виділяють дві причини. Перша полягає в тому, що молодь вважає цю професію безперспективною. Молоді люди переконані, що через десяток-другий років вантажівки їздитимуть автономно, без втручання людини. Тому потрібно удосконалюватися в іншій галузі, а не у водінні.

Друга причина - зарплата. Незважаючи на те, що в США річний фонд зарплати водія вантажівки становить в середньому понад 47 тисяч доларів (за нашими, українськими, мірками, це взагалі немислима сума), водії-американці вважають, що їм платять мало. Хоча в місячному вимірі це виходить понад 100 тисяч гривень. Причому розрив в оплаті праці водія вантажівки та інших працівників низької кваліфікації неухильно зменшується. Так, ще в 2010 році водій вантажівки отримував на 51% більше, ніж касир у супермаркеті. А вже в 2020 році ця різниця становила лише 27%. Водії вважають таке співвідношення несправедливим.

Через це приплив молодої робочої сили у цю галузь дуже малий. В основному там працюють немолоді водії. За оцінками фахівців, дві третини з них у найближчі 15 років вийде на пенсію. Тоді працювати буде зовсім нікому.

Європа вже щосили "сватає" на водіїв фур українських заробітчан. Однак у США справи йдуть трохи інакше. Далеко не кожний заробітчанин долітає до берегів Америки. Тому американські роботодавці готові на всілякі преференції для водіїв, аби тільки ті залишалися працювати.

Нагадаємо, в Німеччині пропонують водіям-далекобійникам з України в середньому 64 тисячі гривень на місяць. Звичайно, американські 105 тисяч доларів виглядають привабливіше.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ