Today.ua

Укрзалізниця готова запустити унікальну електричку

Незабаром в Україні вийде на маршрут унікальна електричка з вагонами, обладнаними спеціально для людей з особливими потребами. Там буде все пристосовано для проїзду інвалідів-візочників, а також для незрячих людей.

Про запуск нової електрички оголосила прес-служба Укрзалізниці. Поки на маршрут вийде один такий поїзд. Однак уже незабаром на сталевих шляхах України має з'явитися ще шість таких потягів.

Перша інклюзивна електричка готувалася працівниками залізниці у тісному взаємозв'язку з уповноваженим президента України із прав людей з інвалідністю Валерієм Сушкевичем, який і сам є інвалідом-спинальником, а також із представниками Всеукраїнського громадського об'єднання "Національна асамблея людей з інвалідністю України".

"Поступово робимо Укрзалізницю інклюзивною. Адже всі люди повинні мати рівні можливості під час подорожі залізницею, в тому числі і в приміському сполученні. Цей поїзд стане прикладом для подальших робіт з модернізації приміського рухомого складу", - повідомив Іван Юрик, який тимчасово очолює Укрзалізницю .

Як буде обладнана нова електричка

В електричці передбачені спеціальні вагони, обладнані для потреб людей із проблемами рухового апарату і з проблемами зору.

В'їзд у вагони передбачений по спеціальних пандусах. Усередині вагонів обладнані спеціальні місця для інвалідів-візочників. Крім того, в межах досяжності такого місця можна буде знайти кнопку екстреного виклику когось із бригади, яка обслуговує поїзд. В таких електричках по-іншому, не як у звичайних вагонах, обладнані деталі інтер'єру - все пристосовано для вільного пересування і проїзду людей на візках. Крім того, там встановлено кріплення для велосипедів.

Для незрячих людей усі покажчики продубльовані шрифтом Брайля.

Де ходитиме інклюзивна електричка?

Керівництво Укрзалізниці поки остаточно не визначилося, на який маршрут запустити першу таку електричку. Не виключено, що вона з'явиться на маршруті Київ-Біла Церква або ж на якомусь із регіональних маршрутів.

"До кінця 2021 року планується провести капітальний ремонт ще 6 поїздів. Кошти на це, близько 300 млн грн, передбачені у фінплані компанії", - поділився керівник Укрзалізниці.

Звичайно компанії хотілося б запустити такі поїзди на всі маршрути, але поки таке їй не по кишені. Адже переобладнання пасажирського складу в інклюзивний коштує чималих грошей. Наприклад, на модернізацію цієї першої електрички довелося витратити 70,6 мільйона гривень. Примітно, що всі роботи з модернізації інклюзивних вагонів проводилися в Україні - на Київському електровагоноремонтному заводі.

Протягом двох найближчих років Укрзалізниця планує закупити 100 нових пасажирських вагонів. Причому 37 вагонів з цієї сотні будуть саме інклюзивними. У цьому році вперше з держскарбниці були виділені кошти для Укрзалізниці спеціально для покупки таких вагонів.

Нагадаємо, Укрзалізниця трохи змінила маршрути деяких поїздів, щоби скоротити час їхнього перебування в дорозі. Цьому процесу передували ретельні маркетингові дослідження фахівців компанії.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ