Today.ua

Українцям розповіли, як супермаркети змушують покупців витрачати більше грошей

Покупка продуктів - щоденний ритуал, який здійснює кожен із нас. Однак іноді можна зайти в магазин за пляшкою кефіру, а повернутися звідти з повним пакетом їжі. Українцям розповіли, які технології застосовують у супермаркетах для того, щоби змусити людину залишити там якомога більше грошей.

Щоби покупка продуктів не перетворилася на суцільне розорення, потрібно знати ці правила, і вміти їм протистояти.

Найпоширеніші прийоми, які використовують супермаркети

Візок для покупок

Візок для покупок - дуже хитрий прийом маркетологів. Іноді буває, що людина забігла до магазину, щоб купити пару пакетиків котячого корму і хліб для себе. Однак носити це по залу в руках, притискаючи до грудей, незручно. З візком - куди зручніше. Ну, а коли вже взяв візок, то не катати ж його по залу порожнім. І покупець раптом згадує, що у нього закінчується цукор, а також закінчується чай, і, крім того, не завадило би купити про запас пляшку соняшникової олії. І все - покупка продуктів, на яку розраховував витратити три-чотири десятки гривень, перетворюється у витрати на пару сотень. І то - в кращому випадку.

Запах свіжого хліба по всьому супермаркету

Такий спосіб здійснює магічний вплив на покупців. Навіть якщо вони міцно "сидять на дієті" і давно хліба не вживають. Однак аромат свіжого хліба здатний "розбудити" всі наші сплячі рецептори, і тоді вже людина собі не належить. Вона починає скуповувати їжу, причому, як не парадоксально, хліба може в цьому розширеному списку не виявитися. Але його аромат зробив свою справу.

"Запах свіжого хліба провокує людину поїсти і попити. Ми заходимо, відчуваємо запах хліба, а там кулінарія - і сам Бог велів накупити їжі", - пояснила маркетолог Вікторія Єсауленко.

Запах кави - ще одна принада для покупців

Така приманка більше діє саме на тих, хто любить каву. А любителів цього ароматного напою дуже багато. Що цікаво: запах кави змушує покупця до покупки продуктів не тільки з чайно-кавової групи, але і з інших груп. Причому, як зізнаються маркетологи, цей запах кави в супермаркеті може й зовсім не бути справжнім. Просто, знаючи таку особливість нашого організму, продавці застосовують ароматизатор повітря із запахом кави.

Грамотне розміщення товарів у супермаркеті

Зазвичай при вході в супермаркет розташовують фруктову та овочеву групи. Поклавши в кошик щось із цих товарів, покупець залишається задоволений собою: нарешті він буде харчуватися здоровою їжею. За таку рішучість можна собі віддячити пачкою чіпсів, шоколадкою або навіть випити спиртного з нагоди початку "нового життя". Так в кошику поряд із овочами і фруктами з'являється ще маса різної їжі. Крім того, на прилавках, які в першу чергу потрапляють на очі покупцеві, розміщують найдорожчий товар. Часто цей прийом також спрацьовує. Особливо, якщо покупець не найбідніший, і в нього немає часу на пошуки дешевшого продуктового аналога.

Акції та знижки на товари

Вони прямо настирливо лізуть в очі покупцям. "Купи мене! Адже я такий дешевий!" - кричить майонез. І ви купуєте його, хоча давно давали собі обіцянку, що такі "шкідливості" виключите зі свого меню.

Як зробити, щоби покупка продуктів не перетворилась на розорення

Фахівці радять кілька способів:

Нагадаємо, тепер у касах супермаркетів клієнти банків можуть знімати готівку. Причому для цього не обов'язково робити там покупку.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ