Покупка продуктів - щоденний ритуал, який здійснює кожен із нас. Однак іноді можна зайти в магазин за пляшкою кефіру, а повернутися звідти з повним пакетом їжі. Українцям розповіли, які технології застосовують у супермаркетах для того, щоби змусити людину залишити там якомога більше грошей.
Щоби покупка продуктів не перетворилася на суцільне розорення, потрібно знати ці правила, і вміти їм протистояти.
Найпоширеніші прийоми, які використовують супермаркети
Візок для покупок
Візок для покупок - дуже хитрий прийом маркетологів. Іноді буває, що людина забігла до магазину, щоб купити пару пакетиків котячого корму і хліб для себе. Однак носити це по залу в руках, притискаючи до грудей, незручно. З візком - куди зручніше. Ну, а коли вже взяв візок, то не катати ж його по залу порожнім. І покупець раптом згадує, що у нього закінчується цукор, а також закінчується чай, і, крім того, не завадило би купити про запас пляшку соняшникової олії. І все - покупка продуктів, на яку розраховував витратити три-чотири десятки гривень, перетворюється у витрати на пару сотень. І то - в кращому випадку.
Запах свіжого хліба по всьому супермаркету
Такий спосіб здійснює магічний вплив на покупців. Навіть якщо вони міцно "сидять на дієті" і давно хліба не вживають. Однак аромат свіжого хліба здатний "розбудити" всі наші сплячі рецептори, і тоді вже людина собі не належить. Вона починає скуповувати їжу, причому, як не парадоксально, хліба може в цьому розширеному списку не виявитися. Але його аромат зробив свою справу.
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
"Запах свіжого хліба провокує людину поїсти і попити. Ми заходимо, відчуваємо запах хліба, а там кулінарія - і сам Бог велів накупити їжі", - пояснила маркетолог Вікторія Єсауленко.
Запах кави - ще одна принада для покупців
Така приманка більше діє саме на тих, хто любить каву. А любителів цього ароматного напою дуже багато. Що цікаво: запах кави змушує покупця до покупки продуктів не тільки з чайно-кавової групи, але і з інших груп. Причому, як зізнаються маркетологи, цей запах кави в супермаркеті може й зовсім не бути справжнім. Просто, знаючи таку особливість нашого організму, продавці застосовують ароматизатор повітря із запахом кави.
Грамотне розміщення товарів у супермаркеті
Зазвичай при вході в супермаркет розташовують фруктову та овочеву групи. Поклавши в кошик щось із цих товарів, покупець залишається задоволений собою: нарешті він буде харчуватися здоровою їжею. За таку рішучість можна собі віддячити пачкою чіпсів, шоколадкою або навіть випити спиртного з нагоди початку "нового життя". Так в кошику поряд із овочами і фруктами з'являється ще маса різної їжі. Крім того, на прилавках, які в першу чергу потрапляють на очі покупцеві, розміщують найдорожчий товар. Часто цей прийом також спрацьовує. Особливо, якщо покупець не найбідніший, і в нього немає часу на пошуки дешевшого продуктового аналога.
Акції та знижки на товари
Вони прямо настирливо лізуть в очі покупцям. "Купи мене! Адже я такий дешевий!" - кричить майонез. І ви купуєте його, хоча давно давали собі обіцянку, що такі "шкідливості" виключите зі свого меню.
Як зробити, щоби покупка продуктів не перетворилась на розорення
Фахівці радять кілька способів:
- Йти в магазин із заздалегідь складеним списком товарів і купувати тільки за цим списком. Хоча для цього потрібно володіти неабиякою силою волі. Особливо, якщо в магазині пахне свіжим хлібом і кавою.
- Не робити покупку продуктів на голодний шлунок.
- Не вирушати в магазин у поганому настрої і не розглядати покупку продуктів як порятунок від стресу.
- Не брати з собою в магазин банківську картку, а йти туди з готівкою. Причому грошей має бути в обріз - лише на заплановані покупки.
Нагадаємо, тепер у касах супермаркетів клієнти банків можуть знімати готівку. Причому для цього не обов'язково робити там покупку.