Today.ua

У клієнтів ПриватБанку зникають ночами тисячі гривень: подробиці нової афери

ПриватБанк потрапив у чергову неприємну історію зі зникненням грошей свого клієнта. Звісно, сам банк до крадіжки грошей не причетний, але тепер банкіри відмовляються допомогти клієнту повернути його кровні, посилаючись на існуючі правила.

Гроші з рахунку були вкрадені грамотно: уночі – дрібними переказами. При цьому за 13 хвилин з карти клієнти було зроблено 43 списання. Проте банк не бачить у цьому шахрайства, адже гроші списувалися невеликими сумами. А невеликі списання за правилами міжнародної платіжної системи (гроші списувалися через закордонний акаунт) не підлягають розслідуванню.

Це, якщо коротко викласти суть проблеми, на яку поскаржився клієнт під ніком stanislavj на порталі minfin.

Чоловік розповів, як уночі 19 жовтня з його універсальної карти шахраї списали чотиризначну суму – все, що на ній було. Причому шахраї спочатку провели три списання на більші суми, а потім зробили ще 43(!) списання на невеликі суми - по 25 гривень. І все це прокрутили за 13 хвилин! Клієнт звернувся до Приватбанку, щоби той допоміг повернути йому кошти. Однак банк відмовився займатися розслідуванням на тій підставі, що гроші списувалися невеликими сумами (нижчими за порогове значення, при якому починається розслідування). При цьому банк не збентежило, що було зроблено 43 списання поспіль.

"У підсумку виходить, що, блокуючи операції зі списання коштів, вважаючи їх підозрілими в дуже простих ситуаціях, банк вважав, що 42 операції за 13 хвилин - це цілком нормально. Наскільки я зрозумів, шахраї якимось чином отримали доступ до карти (хоча ніяких ризикованих платежів через інтернет я не проводжу, гроші з картки в банкоматах не знімаю, і всюди прив'язую ще 1-2 карти інших банків, які ніхто не зачепив) і прив'язали її до незрозумілого облікового запису Google. І провели всі ці операції посеред ночі", - ділиться stanislavj.

При цьому stanislavj пише, що ПриватБанк легко міг би перевірити акаунт, через який проходили списання, щоби переконатися, що він не має до нього ніякого стосунку. Єдине, що у банку порадили клієнту – звертатись до поліції.

"У результаті банк повідомив, що єдиний помічник мені - поліція. Тобто, якби на карті коштів було в кілька разів більше, шахраї змогли би без будь-яких проблем провести ще сотню-другу транзакцій за час сну, і банк потім потім просто відповів "25 гривень менше за мінімальний поріг оскаржуваної суми"... І ніякі системи захисту не збентежив би факт десятків і сотень списань за вкрай короткий проміжок часу через незрозумілий аккаунт з незрозумілою ip адресою з іншої країни", - дивується клієнт.

При цьому з Приватбанку надійшла клієнту стандартна відповідь, що по карті неможливо провести платежі, не знаючи її реквізитів, які мають бути відомі лише власнику. ПриватБанк також нагадав, що за правилами міжнародної платіжної системи, дійсно, такі дрібні перекази банком не оскаржуються.

"На жаль, банком не можуть бути оскаржені деякі з операцій за вашою карткою згідно з правилами МПС. За іншими операціями заявки перебувають у роботі, а за результатом їхнього розгляду ви будете додатково поінформовані", - відповіли з банку.

У коментарях до цієї публікації інші користувачі порадили stanislavj надалі не робити в інтернеті жодних платежів. Мовляв, це єдиний спосіб уникнути витоку даних зі своєї картки.

"Вина банку не в крадіжці даних картки, як на мене, а в тому, що за такою схемою можна красти гроші їхніх клієнтів, і банк просто розведе руками. Адже сума маленька, хоч її і зняли там десятки разів поспіль, чи сотні, дивлячись скільки грошей є на карті. І все. Всі, окрім клієнта, задоволені", - резюмував stanislavj.

Нагадаємо, ПриватБанк відмовився повернути клієнту гроші, викрадені з його кредитної картки.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ