Today.ua

Ціни на проїзд у міському транспорті Києва можуть вирости до 20 гривень

Підприємства комунального транспорту Києва просять владу підняти ціни на проїзд до 20 гривень або дати їм дотацію з міського бюджету. Якщо влада не піде ні на те, ні на інше, то в столиці може настати транспортний колапс, пригрозили міські перевізники.

Востаннє ціни на проїзд у міському комунальному транспорті в столиці підвищували у 2018 році. Тоді квиток на проїзд в метрополітені подорожчав з 5 до 8, а в трамваях, автобусах і тролейбусах - з 4 до 8 гривень.

Однак із тих пір немало вагонів утекло по рейках. Собівартість перевезень піднялася і з об'єктивних економічних причин, і, значною мірою, через карантин. Тепер наповненість транспорту стала набагато нижчою, і, відповідно, собівартість перевезень сильно зросла. Все це призвело до того, що підприємствам вже практично нічим платити зарплату своїм співробітникам.

"Днями ми отримали інформацію щодо переведення адміністративного персоналу на 4-денний робочий тиждень. Це рішення торкнеться близько 3000 працівників, які будуть недоотримувати п'яту частину своєї зарплати. Зрозуміло, що це безпосередньо торкнеться і їхніх сімей", - йдеться у спільному зверненні підприємств "Київпастранс" і "Київський метрополітен" до міської влади.

Транспортники столиці підрахували, що більш-менш економічно обґрунтованою може бути ціна на проїзд не нижче 21 гривні. При цьому вони нагадали владі, що вже зараз їхнім працівникам знижують зарплату, на підприємствах йде скорочення штатів і відключення електроенергії. Якщо в ці підприємства не підуть додаткові фінансові вливання, то все це може призвести до транспортного колапсу в Києві.

"За розрахунками підприємств в умовах діючих тарифів потреба в коштах з міського бюджету на регулювання цін на послуги з перевезення пасажирів на 2021 становить 2 477 млн грн. З них на послуги з перевезення пасажирів на міському авто та електротранспорті 2 348 млн грн, 129, 3 млн грн. - міській електричці ", - пишуть у зверненні.

Таким чином, столична влада повинна десь знайти у бюджеті майже 2,5 мільярда гривень для того щоб підтримати транспортне господарство міста. Така сума завелика навіть для такого мегаполісу, як Київ. А отже, владі не залишиться вибору: треба буде підвищувати ціни на проїзд. Правда, не виключено, що влада вирішить все-таки розділити цей фінансовий тягар із пасажирами.

Нагадаємо, в Києві вже в найближчі 3-5 років можуть побудувати метро на Троєщину. Такий прогноз озвучив мер столиці Віталій Кличко.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ