Міжнародний столичний аеропорт Київ (Жуляни) не працюватиме цілий рік. Його повністю закриють. Аеропорт не буде випускати літаки і не буде приймати ніяких рейсів. Всі вильоти, які з нього здійснювалися, переносять в інший повітряний порт.
Аеропорт закриють на весь 2024 рік. Там проводитимуть реконструкцію злітно-посадкової смуги. Раніше повідомляли, що Жуляни будуть закриті у 2023 році, і то не на цілий рік, а лише на 8-9 місяців, але тепер плани змінилися.
У 2023 році ремонтні роботи там також будуть проводитися, проте зі збереженням функціональності аеропорту. У цей час планують ремонтувати руліжні доріжки.
А ось у 2024, на який заплановано основний обсяг робіт з реконструкції смуги, доведеться аеропорт повністю закрити, говорить голова ради директорів аеропорту Денис Костржевський. Злітно-посадкову смугу планують зміцнити і подовжити на 460 метрів. Після реконструкції її довжина становитиме 2770 метрів. Це розширить можливості аеропорту по прийому далекомагістральних літаків. Сумарно вартість запланованих робіт може потягнути на 2,5-5 мільярдів гривень.
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Що буде з рейсами, які приймає і відправляє аеропорт Київ?
Зараз у Жулянах базується лоукостер Wizz Air. На той час, поки триватиме реконструкція, йому доведеться перейти з "рідного" аеропорту на обслуговування в Бориспіль. Однак при цьому глава Wizz Air Роберт Кері пообіцяв керівництву аеропорту Київ, що як тільки роботи закінчаться, його літаки повернуться назад.
Власне, і реконструкцію смуги затіяли в основному заради того, щоби вона могла приймати Airbus A321 - далекомагістральні літаки, які є на службі у Wizz Air. Нині ця авіакомпанія використовує такі літаки на рейсах між Києвом та ОАЕ (Абу-Дабі). Тому ця марка повітряних суден і зараз вилітає з Борисполя.
До речі, за останні роки через кращу технічну оснащеність Борисполя туди перейшли з Жулян декілька авіаперевізників. Денис Костржевський пояснює це тим, що там кращі технічні умови і, крім того, перевізники платять нижчі збори.
Однак і аеропорт Київ не варто скидати з рахівниць, вважає топ-менеджер. Після реконструкції смуги умови в ньому також покращаться. А крім того, у нього є ще одна безперечна перевага: він розташований набагато ближче до центру столиці, ніж Бориспіль.
Нагадаємо, в ході реконструкції злітно-посадкову смугу також обладнають інструментальною системою посадки ILS категорії II ICAO, завдяки якій в аеропорту Київ повітряні судна зможуть здійснювати посадку при видимості 350 метрів.