У містах України вже найближчими роками повністю оновиться транспортний парк. Рада запровадила заборону на громадський транспорт, який працює на бензинових двигунах та двигунах внутрішнього згоряння. З 2036 року таких машин на міських маршрутах взагалі не буде.
Відповідний закон ухвалено в Раді 259 голосами.
Відповідно до цього закону, вже за п'ять років, з 2028 року, обласні та районні центри з населенням понад 250 тисяч осіб будуть зобов'язані закуповувати половину нових машин для поповнення автопарку на електротязі, а також на метані або водні.
А через два роки, з 1 січня 2030 року, можна буде закуповувати автотранспорт виключно на такій тязі. При цьому міська влада отримає можливість відкласти впровадження цієї норми на два роки. Тобто ще протягом двох років можна буде частково поповнювати транспортний парк машинами, що працюють на дизпаливі та бензині.
Проте "пересадка" містян на транспорт, що працює на екологічно чистій тязі, неминуча. У парламенті розрахували, що вже у 2030 році чверть міського транспорту працюватиме на чистих джерелах енергії, а у 2033 – питома вага транспорту на екологічно чистій тязі становитиме половину від усього автопарку в містах України.
А вже з 2036 року у містах мають використовувати для перевезень виключно такий громадський транспорт. Щоправда, і тут законодавці залишили для місцевої влади дворічний люфт.Таким чином, час остаточного переходу може тривати до 1 січня 2038 року.
Законом також передбачено спрощену процедуру встановлення зарядних станцій для електромобілів, а також спрощену процедуру їхнього підключення до електромереж. Крім того, до 1 січня 2025 року (тобто майже два найближчі роки) власники зарядних станцій платитимуть лише частину суми за підключення до мережі.
Зарядні станції можна буде встановлювати навіть на території, що належить житловим будинкам. Щоправда, їхня кількість там буде обмежена – у межах відведеної потужності.
Нагадаємо, в Україні може з'явитися бюджетний китайський електромобіль за ціною, меншою за $6 тисяч.