Today.ua

ПриватБанк став блокувати карти українців, які опинилися за кордоном

Багато наших співгромадян, які опинилися за кордоном через війну в Україні, відчувають там матеріальні труднощі. І для багатьох із них гроші на карті українського банку – основне джерело існування. При цьому, незважаючи на обіцянки, що банківськими картками можна буде вільно користуватися за кордоном, деяким громадянам заблокували гроші на картах. У результаті вони не можуть зняти зі свого рахунку ані копійки, хоча гроші там є. Зокрема, клієнти скаржаться на ПриватБанк, який став блокувати їхні рахунки.

Одна з клієнток, що написала скаргу на порталі minfin – мати двох дітей, яка з вини ПриватБанку залишилася за кордоном без грошей.

Жінка, що підписалася як Tatiana, пише, що опинилася за кордоном із двома дітьми – 5 місяців та 6 років. Причому старший хлопчик має важку інвалідність, і вона отримує соцвиплату на дитину. Власне, на ці гроші вона мала намір з дітьми протриматися за кордоном. Проте, коли вона спробувала зняти гроші з картки, ПриватБанк заблокував їй рахунок.

Для того, щоб його розблокувати, жінці знадобилося два дні щільного та далеко не найприємнішого спілкування з працівниками банку.

"Після довгих і непродуктивних розмов запропонували звернутися до чату онлайн, де знову почалося все спочатку. Таким чином, я витратила два дні, намагаючись розблокувати картки та фінансовий номер, тому що довелося листуватися не з одним оператором, безліч разів прикріплювала своє фото з паспортом, як цього вимагали оператори», – розповідає Tatiana.

Однак її радість тривала недовго. Жінка хотіла переказати гроші з розблокованої картки на свою картку іншого банку. При цьому знову заблокували рахунок.

"Виникає питання, Приватбанк щоразу блокуватиме карти та доступ до Приват24, при кожній спробі користування власними коштами? На якій підставі, за якими критеріями ці дії із коштами підпадають під так звані підозрілі операції? Де визначення? Де роз'яснення, що це за такі "підозрілі операції"? Чому я повинна витрачати час на непрофесійних операторів Приватбанку щоразу, коли маю намір використати кошти", - запитує жінка.

Приватбанк дав клієнтці відповідь. Втім, конкретики у його відповіді небагато. В банку оголосили це "турботою про фінансову безпеку" клієнта.

"Справді, деякі операції можуть потрапляти на перевірку. Це викликано необхідністю переконатися, що їх здійснюєте саме ви, а не третя особа і тим самим убезпечити вас від шахраїв. Якщо є підозри, що операцію здійснює третя особа, ми змушені вжити всіх заходів для збереження ваших коштів", - відповіли у ПриватБанку.

Щодо критеріїв "підозрілих операцій", за якими можуть заблокувати картку, то банк так і не дав жодної конкретної відповіді. Хоча малоймовірно, що програма діє "за інтуїцією". Натомість клієнтці порадили звернутися до чату, де фахівці банку "з радістю" їй допоможуть.

Нагадаємо, клієнти ПриватБанку (втім, інших банків також) ще до війни неодноразово скаржилися на зникнення великих сум грошей із їхніх карток. Однак у цих випадках система захисту чомусь не блокувала їхні карти.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ