ПриватБанк узяв зі свого клієнта майже 60 тисяч гривень за не проведену операцію з міжнародним платежем, а також за подвійну конвертацію валюти. Таким чином, клієнт не зміг переказати гроші туди, куди йому потрібно було їх переказати. Транзакція не вдалася. При цьому йому на картку повернули майже на 60 тисяч менше, ніж він намагався відправити.
У банку пояснили, що це - комісія за не здійснений переказ, а також втрати при подвійній конвертації валюти. При цьому ПриватБанк заявляє, що ці 60 тисяч клієнту вже не повернуться: їх забрали як видатки банку.
Про те, як ПриватБанк взяв величезну суму грошей "ні за що", розповів на порталі Minfin клієнт під ніком Sergant222.
"Мною, у відділенні банку з гривневої картки 24.11.2021 року було здійснено SWIFT переказ на суму 42573 CHF за навчання доньки. Плюс при цьому банк взяв комісію у розмірі 224.06 CHF. Надано всі необхідні документи. Гроші після всіх перевірок через деякий час списалися з картки", - розповідає чоловік.
Спочатку все, здавалося б, пройшло абсолютно гладко. Проте за два дні, 26 листопада, йому зателефонували з банку, що платіж не пройшов, і гроші повернулися. Ці гроші клієнту пообіцяли повернути на картку за 3 дні.
"Запитую: яка причина? Відповідь просто вбила: внутрішня політика банку кореспондента, більше іншою інформацією ми не володіємо", - поділився Sergant222.
Звістка про те, що платіж не проведений, звичайно, викликала у клієнта досаду, проте трагедії він у цьому не побачив. Просто вирішив, що для повторної спроби обере іншу фінансову організацію.
"Але, як кажуть, біда не приходить одна. І ввечері 26.11 мені на картку повертаються гроші, увага, за мінусом 59332,43 грн. Телефоную на гарячу лінію, телефоную на підтримку SWIFT платежів — одна й та сама відповідь: банк комісії повертає, а решта - це курсова різниця. Я був просто в шоці. Зараз написав листа до банку кореспондента з проханням відповісти офіційно про відмову від платежу, і чи приходив він їм взагалі", – розповідає чоловік.
Крім того, він пише, що зараз він не має такої суми грошей, аби компенсувати майже 60-тисячну втрату від невдалого банківського переказу. А отже, або йому доведеться терміново шукати, де позичити необхідну суму, або сказати дочці, що навчання в Швейцарії для неї завершено.
Чому в цій ситуації фінансові втрати маю нести я? Чому не "Приватбанк", який отримав від мене комісію за послугу, але послуга не була виконана? Чому не платіжна система SWIFT, якщо це їхня вина? Чому не банк кореспондент, якщо до нього взагалі приходили ці гроші? Крайніх немає. Крайній я", - обурюється клієнт.
Sergant222 отримав чимало коментарів від інших користувачів до своєї публікації. Хтось "топить" за ПриватБанк, вважаючи, що він не зробив нічого протизаконного, і що, на жаль, стільки об'єктивно коштує SWIFT-переказ плюс подвійна конвертація валюти: при обміні гривень на швейцарські франки, а потім при обміні франків на гривні.
При цьому деякі коментатори припустили, що менеджери банку, які займалися цим переказом, недбало виконали свої обов'язки. Тому гроші й повернулися.
"Варіант того, що банк кореспондент запросив додаткову інфу (договір за яким оплата, наприклад), на яку просто "забили" відповідати операціоністи або відповіли в дусі "відчепися" - ось це цілком стикується з рівнем Привату", - написав один з відвідувачів. порталу.
"Уточнюємо інформацію по вашому випадку. За результатом перевірки – напишемо вам в приватні повідомлення", - відповіли чоловікові з ПриватБанку ще 27 листопада.
Зважаючи на те, що проблема досі не позначена на порталі як вирішена, гроші клієнту так і не повернули.
Нагадаємо, клієнти банку також стали часто скаржитися, що у них за лічені хвилини списуються з картки тисячі гривень. Причому банк цих списань не блокує.