Today.ua

Тарифи за опалення і гарячу воду можуть бути знижені: українцям розповіли, як цього домогтися

Плата за опалення і гарячу воду може бути знижена в тому випадку, якщо комунальне підприємство надає споживачам неякісні послуги. Правда, для цього потрібно довести, що ці послуги не відповідають прийнятим нормативам.

В яких випадках можна домогтися перерахунку плати за опалення і гарячу воду:

Яких знижок по платі за опалення можна домогтися

За кожен градус, який температура в приміщенні не дотягує до норми, споживач має право вимагати 5% -ої знижки від суми, зазначеної в платіжці. Тобто, якщо у вас не кутова кімната, і температура в ній становить, наприклад, 16 градусів, то постачальник тепла зобов'язаний знизити вам плату за тепло на 20%.

У випадку з гарячим водопостачанням, діють такі норми:

Як домогтися зниження плати за тепло і гарячу воду

Для того, щоб домогтися зниження плати, потрібно зафіксувати факт, що надані послуги не відповідають заявленій якості. І ось тут споживачів очікує основна перешкода.

Для того, щоб підтвердити неякісні послуги, потрібно звернутися до постачальника цих послуг, який повинен зафіксувати низьку температуру і скласти протокол. Однак жоден комунальник, який перебуває при здоровому глузді і тверезій пам'яті, не стане рубати сук, на якому сидить. Він буде всіляко зволікати з цим процесом і відтягувати складання протоколу.

Бачачи, що справа не рушає з місця, споживач може звернутися за допомогою в Держпродспоживслужбу. Там повинні організувати комісію, до якої, крім споживача і постачальника послуги, увійде незалежний експерт. Саме ця комісія буде оцінювати масштаби проблеми і робити висновки.

"Після цього настає момент перерахунку. Ось це все простому споживачеві пройти нелегко, адже це дуже громіздкий процес ", - говорить Глава департаменту житлово-комунальної інфраструктури Громадської ради при КМДА Олег Попенко.

При цьому споживачеві також слід знати, що знижка на плату за тепло і гарячу воду дається не на весь місяць, а лише на той період, коли послуги не відповідали нормативам. Знову ж, тривалість цього періоду повинна зафіксувати створена комісія.

В результаті може виявитися, що шкурка вичинки не вартувала. Грошей багато ви на цьому не заощадите, а ось часу і нервів піде багато. Очевидно тому статистика таких скарг невелика. За весь минулий рік із подібними скаргами звернулися в Держпродспоживслужбу загалом близько півтисячі киян. А скільки з них домоглися реального перерахунку - про це історія замовчує.

Нагадаємо, при цьому чекати дешевого тепла в наступному опалювальному сезоні не варто. У Нафтогазі заявили, що тарифи на газ не будуть знижуватися навіть влітку.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ