Today.ua

Обман покупців у супермаркетах: що потрібно знати, аби не потрапити в халепу

Обман покупців процвітає не лише на базарі. У магазинах, де, здавалося б, усе максимально прозоро і чесно, також є свої, перевірені роками, схеми обману. Особливо це стосується супермаркетів, де за день проходять тисячі людей. У конвеєрі, який рухається біля каси, дуже важко встежити за маніпуляціями продавця і швидко розпізнати обман. Існує кілька класичних способів обману покупців у супермаркетах.

Подвійне пробивання одного товару

Якщо ви купуєте одну-дві одиниці товару або лише кілька штук, то, звичайно, продавцеві важко вдатися до такого способу. Обман відразу буде очевидний. Однак якщо у вас в кошику десяток, а то й більше найменувань, для продавця немає нічого простішого, ніж пробити один і той же товар двічі, або взагалі пробити товар, який ви не купуєте. У довгій серпантинці чека важко з першого погляду побачити дубляж одного і того ж товару.

Тому фахівці радять перевіряти на касі все, що пробито в чеку. Однак цю пораду важко реалізувати на практиці. Адже, як правило, позаду вже підпирає черга інших покупців, які готові вас "з'їсти" за будь-яке зволікання на касі.

Замовчування існуючих акцій і бонусів

Нерідко для швидкого розпродажу товару, в якого вже закінчується термін придатності, або який просто виявився не дуже ходовим, супермаркети вдаються до різних акцій. Або продають два товари за ціною одного, або при покупці двох товарів третій дається безкоштовно. Зазвичай такі акції позначені на цінниках. Однак покупці не завжди звертають увагу на ці позначення. А недобросовісні касири замовчують, що на товар є акція. Тоді ваш другий товар вони тихенько привласнюють собі.

Ще один спосіб обману покупців у супермаркетах стосується програм лояльності для власників дисконтних карт. Нерідко покупці забувають свою картку вдома, і тоді касир люб'язно пропонує їм скористатися своєю. Однак при цьому всі зароблені в цій покупці бонуси йдуть на рахунок продавця, а не покупця. Втім, у цьому випадку покупець нічого не втрачає. Тому, якщо він не є патологічним жаднюгою, то може подарувати продавцю свої бонуси за покупку.

Неповна здача

Такий спосіб обману покупців продавці зазвичай практикують у тому випадку, якщо покупець розраховується готівкою. Тоді під шумок можуть просто віддати не всю здачу, "затиснувши" кілька гривень.

Є ще один улюблений спосіб продавців, за якого їм може залишитися вся решта. Вони кладуть її в малопомітне місце, сподіваючись на те, що покупець, розкладаючи товар по пакетах, забуде забрати гроші. Так нерідко і трапляється. Особливо, коли покупець дуже квапиться, або його голова забита чимось іншим.

Продаж простроченого товару

Зазвичай у магазинах товар, в якого вийшов термін придатності, списується, і постачальник його не забирає назад, списуючи на свої неминучі збитки. Але при цьому супермаркет все одно продовжує торгувати простроченими товаром. Його або продають зі знижкою, або взагалі перемішують на полиці зі свіжим аналогічним товаром в надії на те, що покупець не буде розглядати на кожному пакеті дату розливу або упаковки. Це, до речі, дуже поширена схема обману покупців. Природно, що всі гроші, виручені за продаж простроченого товару, продавці та адміністрація супермаркету розкладуть по своїх кишенях.

Нагадаємо, крім цих схем обману покупців, в арсеналі у супермаркетів є й чимало інших. Звичайно, за всім устежити неможливо. Однак, знаючи улюблені прийоми торговців, є шанс хоча б рідше ставати їхньою жертвою.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ