Клієнти звинувачують компанію Нафтогаз у завищенні обсягів споживання газу. Нібито через ці приписки суми у платіжках за газ набагато розходяться з реальним споживанням блакитного палива. Нафтогаз відповів на звинувачення споживачів газу.
Листування прес-служби компанії з клієнтами з'явилося у Facebook-акаунті Нафтогазу.
Один із клієнтів назвав "нахабною брехнею" заяви про те, що розрахунок плати за поставлений газ здійснюється на основі даних облгазу.
"Розрахунок суми до оплати за постачання газу здійснюється виключно на основі даних від облгазу." - це брехня нахабна і безпардонна - "Київгаз" накручує скільки хоче багато сусідів скаржаться на це свавілля! управи ніякої на вас монополістів-ні!", - пише обурений клієнт.
Тут, мабуть, клієнт плутає поняття. Адже Київгаз – це і є облгаз, який займається розподілом та доставкою газу до будинків споживачів. А Нафтогаз – це постачальник, який не займається доставкою газу, він просто продає продукт – природний газ.
У відповідь "Нафтогаз" дав детальні роз'яснення клієнту, як відбувається нарахування плати за поставлений газ. У Нафтогазі ще раз нагадали, що компанія-постачальник не відповідає за обсяги газу, за якими нараховуються платежі. У відповідь також чітко розмежували зону відповідальності кожної компанії.
"Облгази (оператори ГРМ) відповідають за прийняття показів лічильника, облік та нарахування обсягів газу, а також послуги з розподілу (транспортування) газу, технічного обслуговування газової мережі та обладнання", - роз'яснили у відповіді Нафтогазу.
Як відбувається розрахунок обсягу споживання та сума до оплати за газ
- Щомісяця, з 1 по 5 число, споживач повинен передати показники газового лічильника Оператору ГРМ (своєму облгазу). Тільки дані, які були передані саме з 1 до 5 числа, вважаються коректними. Якщо ж споживач взагалі не передав показання лічильника чи передав їх не вчасно, то облгаз фіксує граничні показання лічильника.
- Далі Оператор ГРМ (облгаз) передає дані споживання Оператору ГТС.
- Нафтогаз, у свою чергу, надсилає запит щодо кожного клієнта Оператору ГТС, і той передає йому обсяги споживання кожного клієнта.
- Отримавши ці дані, на їхній основі Нафтогаз нараховує суму за спожитий газ, яка з'являється у платіжці.
"Тобто оператор ГРМ (облгаз) розраховує обсяг спожитого газу, за яким постачальник здійснює розрахунок суми до оплати за постачання газу. Ми як постачальник газу не маємо можливості самостійно здійснювати коригування обсягу, отриманого від оператора ГРМ, або самостійно вести нарахування обсягу", - уточнив Нафтогаз.
Тому якщо клієнт вважає, що йому неправильно нараховують плату за газ, то йому слід "шукати кінці" саме у свого облгазу, щоб з'ясувати, чому нарахована плата за газ не відповідає реальному обсягу споживання.
"У разі, якщо нарахування обсягу некоректні, то для їхнього коригування рекомендуємо звернутися саме до Оператора ГРМ. Після того, як ми отримаємо скориговані дані від облгазу, за особовим рахунком буде здійснено перерахунок суми до оплати", - пообіцяли у Нафтогазі.
Нагадаємо, Нафтогаз наймає колекторів, які "працюватимуть" із боржниками компанії.