Київстар, Vodafone та lifecell, а також інші українські мобільні оператори перестали відновлювати клієнтам номери без надання паспорта. З 1 січня цього року відновити втрачену SIM-картку, а також налаштування інтернет-роутер можна лише з паспортом, яким власник мобільного номера підтвердить свою особу.
Таку вимогу містить закон України "Про електронні комунікації", який набув чинності.
В інших випадках власник мобільного номеру поки що може користуватися мобільним зв'язком анонімно, не прив'язуючи свій номер до конкретного імені.
"Кінцевий користувач має право отримувати послугу знеособлено відповідно до правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг та умов надання послуг, встановлених постачальником електронних комунікаційних послуг", - йдеться у документі.
Однак при цьому в Україні запроваджується обов'язкова реєстрація SIM-карток із прив'язкою до паспортів громадян. Кожен абонент Київстар, Vodafone або lifecell зобов'язаний ідентифікуватись у свого постачальника послуг мобільного зв'язку. По суті, номери телефонів будуть прив'язувати до паспортних даних українців.
Для того, щоб ідентифікувати себе у компанії-постачальника послуг зв'язку, українцям дали цілих три роки: з 2022 до 2024 року. Пройти ідентифікацію потрібно встигнути до 1 січня 2025 року. Тих, хто не зробить цього до цієї дати, мобільні оператори можуть відключити від послуг.
Щоби пройти ідентифікацію, абоненту достатньо з'явитися в сервісний центр свого мобільного оператора з документами.
Київстар, Vodafone або lifecell пояснюють таку ідентифікацію боротьбою з інтернет-шахраями. Ідентифікація особи за номером мобільного дозволить захистити власників номерів від численних аферистів, які часто використовують мобільний телефон для фінансових афер. За наявності ідентифікації їм це буде важче зробити.
Нагадаємо, Київстар та Vodafone роздають своїм абонентам по другій SIM-карті. За допомогою другої картки можна буде не переривати користування мобільним інтернетом під час телефонного дзвінка.