Киянам назвали, скільки реально коштує поїздка на метро. Виявилося, що собівартість однієї поїздки набагато вище того тарифу, який нині платять пасажири столичного метрополітену.
Реальні цифри розкрила в ефірі "Громадського радіо" заступник начальника КП "Київський метрополітен" Наталія Макогон.
Так, чиновниця оприлюднила, яка собівартість поїздки визначена у фінансовому плані метрополітену на поточний рік. Причому, ця цифра не взята зі стелі, а отримана в результаті розрахунків, які враховують всі статті видатків.
"В цьому році у нас прийнято відповідно до процедури фінансовий план підприємства. На цей рік собівартість поїздки становить 20 гривень 5 копійок", - повідомила Наталія Макогон.
Таким чином, керівництво метрополітену вважає, що тариф на проїзд у метро має бути, принаймні, в два з гаком рази вище, ніж він є зараз. Існуючий нині тарифу 8 гривень навіть близько не покриває тих витрат, які несе київський метрополітен під час перевезення пасажирів. Адже собівартість проїзду реально в 2,5 рази вища, ніж ціна, яку з них беруть.
Зокрема, для "зеленої" гілки метро планують закупити 50 нових вагонів. За рахунок цих вагонів буде поповнено кількість поїздів на цій гілці. Адже із введенням в експлуатацію двох нових станцій, "Мостицької" і "Проспекту Правди", інтервал руху поїздів неминуче збільшиться. І, щоби цього не допустити, на маршрут потрібно буде вводити додаткові потяги.
При цьому вартість одного нового вагона становить 1 мільйон євро. Загалом, міському бюджету вони обійдуться у 50 мільйонів євро, і в скарбниці таких грошей немає. Їх обіцяє дати в кредит Європейський банк реконструкції і розвитку. Але ж банку доведеться ці гроші повертати. А взяти їх немає звідки, окрім як із підвищення плати за проїзд.