В Україні повертають податки і мита на товари, що ввозяться з-за кордону. Умови ввезення залишаться незмінними лише однієї групи товарів. ПДВ і мита повернуться, як тільки у парламенті проголосують відповідний закон. А його, ймовірно, проголосують, оскільки Кабмін уже схвалив і підтримав відповідний законопроект.
Про це написав у своєму Telegram-каналі член комітету з питань фінансів, податкової і митної політики Ярослав Желєзняк.
"Виявляється, вчора Кабмін (Мінфін/ Мінеконом) підтримав внесення законопроекту про повернення всіх мит та ПДВ на імпортні товари (без авто і палива). Буде незабаром від Уряду зареєстрований у Раді", – написав депутат.
Скасування ПДВ і митних зборів на початку війни було економічно доцільним, кажуть експерти. Це дозволило наситити український ринок товарами першої необхідності і стримати зростання цін. Однак тепер потрібно поступово повертатися до довоєнної моделі оподаткування, оскільки треба наповнювати бюджет.
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Про те, що ПДВ та мито на імпорт потрібно повертати, останнім часом говорили чи не всі експерти. Зокрема, днями таку думку висловив голова Мінфіну Сергій Марченко. За словами головного фінансиста країни, треба хоч якось збалансувати бюджет. Донорської допомоги Заходу вже не вистачає, і з кожним місяцем бюджетна дірка стає дедалі більшою.
При цьому Марченко заявив, що всі податкові преференції, які влада дала бізнесу із початком війни в Україні, зберігаються. Запроваджуються лише ПДВ і мита на імпорт.
Цілком очевидно, що всі ці реанімовані фінансові зобов'язання бізнес не нестиме на своїх плечах. Він просто буде змушений підняти ціни на товари, що ввозяться. Отже, за це заплатять усі українці без винятку.
Спочатку в ЗМІ просочилася інформація, що залишать безмитне ввезення на паливо та автомобілі. У зв'язку з цим нардеп Железняк навіть оприлюднив у своєму Telegram-каналі "ненав'язливу" статистику:
"Отже, свіжі дані щодо ввезених авто з пільгою: Квітень-травень: 123,6 тисячі машин. Загальна сума податкової та митної пільги: 13,6 млрд грн. З цікавого: темпи ввезення не падають. У середньому в будній день 4000-5000 машин завозять".
Але, як згодом з'ясувалося, Кабмін все-таки вніс у законопроект усі імпортовані товари, включаючи й автомобілі. Залишили тільки паливо, мотивуючи тим, що введення мит на нього може призвести до подальшого зростання і так захмарних цін.
"Так, з'явився офіційно текст від КМУ законопроекту #7418. Так, у ньому прибирають пільги на ввезення авто в Україну (з 01/07/2022).Також є норма про звільнення від пенсійного збору електрокарів. Паливо цим законом не чіпають", – поділився нардеп.
Нагадаємо, через величезний дефіцит бюджету в Україні прогнозують зниження соцвиплат. Номінальний їх розмір чіпати, мабуть, не стануть. Проте індексувати не будуть, через що знизиться їхня купівельна спроможність.