Банки масово приєднують українцям до платіжних кредитні карти. При цьому не всі люди вникають в умови кредитного договору та іноді можуть, самі того не помічаючи, влізти в борги. Фахівці дають українцям кілька порад, як потрібно вчинити щоб уникнути несподіваного боргу на кредитній картці.
Буває, що клієнт оформляє у банку платіжну картку і додатково до неї отримує ще й кредитний ліміт у розмірі 5 тисяч гривень. Якийсь час він активно користується своєю карткою. На неї регулярно надходять гроші, і він їх регулярно витрачає. Однак через якийсь час він перестає користуватися карткою. А ще через якийсь період йому приходить судовий позов на погашення кредитного боргу. Причому нерідко цей борг набагато вищий за ті 5 тисяч кредитного ліміту, які він отримав від банку.
Виявилося, що людина неуважно читала умови договору з банком, якщо читала взагалі. А тим часом, зняті нею та вчасно не відшкодовані кредитні гроші обросли відсотками і пенею. Так і виходять борги за кредитними картками набагато більші, ніж було саме тіло кредиту.
Як уникнути несподіваних боргів по кредитних картах
У цьому клієнтам банків допоможуть рекомендації від Національного банку України.
Отже, на що потрібно звернути увагу
- Потрібно дізнатися вартість користування кредитним лімітом. Це обов'язково має бути прописано в умовах, які розміщені на сайті фінансової установи. Вартість послуг також має бути вказана в анкеті-заяві. А договір приєднання повинен обов'язково містити пункт про штрафи в разі прострочення платежу.
- Потрібно також пам'ятати про те, що за умовами договору банк може в односторонньому порядку змінити розмір комісії, величину кредитного ліміту, а також інші параметри. Але при цьому він зобов'язаний попередити про це користувачів кредитних карт на своєму сайті не пізніше, ніж за 30 днів до цих змін.
- Клієнт також повинен взяти в банку паспорт споживчого кредиту, в якому міститься вартість, а також основні умови користування кредитним лімітом. Банк зобов'язаний видавати такий паспорт у тому випадку, якщо розмір кредиту перевищує розмір мінімальної зарплати. На даний момент це 6000 гривень.
При цьому, якщо банк порушив права клієнта, то клієнт має право і повинен їх відстоювати. Для початку слід викласти свої претензії у зверненні на ім'я керівника банку. Якщо це не допоможе, тоді клієнт може звертатися до Нацбанку.
Як можна звернутися в Нацбанк:
- через чат бот НБУ в Viber або Telegram;
- через контакт-центр НБУ за телефоном 0 800 505240;
- заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за цим посиланням .
Втім, такі випадки, коли в боргах, що утворилися по кредитній карті, винен банк, вкрай рідкісні. В основному в усіх банках є грамотні юристи, які до деталей прораховують нюанси відносин із клієнтами. Тому краще, звичайно, в борг не брати. Однак трапляються різні життєві ситуації. А отже, клієнтам потрібно ретельно вивчати всі папери, які вони підписують, щоби потім кредитні картки були їм підмогою в складній фінансовій ситуації, а не стали для них дорогою до боргової ями.
Нагадаємо, клієнти ПриватБанку скаржаться, що він не віддає їм гроші з депозитів.