Банки, яким суттєво зменшили комісійні за безготівковим розрахунком у торговельних мережах, відмовлятимуть своїм клієнтам не лише у кешбеку, але й, можливо, почнуть стягувати з них гроші за обслуговування дебетових карток.
Таке попередження пролунало під час круглого столу за участю банкірів.
Антимонопольний комітет змусив банки знижувати комісійні за безготівковий розрахунок у торгових мережах після численних скарг роздрібних торговців. Торговці заявили, що зазнають збитків через те, що їм доводиться відраховувати по кілька відсотків із кожної покупки. Розглянувши це питання, Антимопольний комітет зобов'язав банки знизити свої апетити щодо комісійних.
Зниження відбуватиметься поступово. Так, у листопаді цього року комісія була знижена до 1,2%. У липні 2022 року її знизять до 1%. А з липня 2023 року вона повинна становити не більше 0,9%.
Однак тепер банкам доведеться не лише відмовитися від нарахування кешбеку клієнтам, а й, можливо, брати з них плату за обслуговування банківських карток.
Так, заступник правління ТАСкомбанку Артур Муравіцький розповів, що раніше вони виплачували кешбек і на дебетові, і на кредитні картки. Однак тепер через зниження комісійних змушені були припинити виплати кешбеку на дебетові картки (картки для виплат). А з наступним етапом зниження банку, можливо, доведеться запровадити плату за обслуговування дебетових карток.
"Поки що ці продукти не будуть платними, але ми розуміємо, що, напевно, влітку наступного року, при наступній хвилі зниження інтерчейнджу, будемо для себе приймати рішення, чи за дебетовими картками вводити певну фіксовану плату за обслуговування - щомісячну або щорічну", - каже Муравицький.
Заступник голови НБУ Олексій Шабан, у свою чергу, розповів, що насамперед постраждають саме дебетові картки, а не кредитні. Все-таки на кредитних картках є заробіток за відсотками плюс штрафи за прострочення. Тому платним може стати саме обслуговування карток для виплат.
Нагадаємо, раніше monobank оголосив, що з тієї ж причини змушений із 1 грудня знизити на чверть відсоток кешбеку для своїх клієнтів.