Авіаквитки в Україні подешевшають: як будуть збивати ціну

Авіаквитки в Україні подешевшають: Кабмін готує новий законопроект, за яким ПДВ на внутрішні авіаперевезення можуть скасувати. Це призведе до здешевлення авіаквитків.

Авіаквитки в Україні подешевшають: як будуть збивати ціну - today.ua

Авіація залишається в Україні транспортом для не бідних людей. Навіть громадяни середнього достатку не можуть дозволити собі часті авіаперельоти - хіба що раз на рік злітати на відпочинок в Єгипет або Туреччину. Подорожувати ж літаком по рідній країні залишається доволі-таки накладно. Тим більше, що квитки на міжнародні авіарейси коштують дешевше, ніж на внутрішні українські.

Причина - в податку на додану вартість. На міжнародних рейсах ПДВ немає, а ось на внутрішніх всюди діє 20% -й ПДВ. В уряді стурбовані цим і вирішили скасувати ПДВ і для внутрішніх авіарейсів. Відповідний законопроект вже готують. І це, звичайно, має здешевити авіаквитки.

"Звільнення від оподаткування призведе до зменшення витрат і здешевлення авіаквитків на внутрішні рейси. Українці зі свого боку отримають більш широкий доступ до швидких і безпечних подорожей всередині країни", - говорить прем'єр Денис Шмигаль.

Однак авіаквитки не стануть дешевшими на 20%, як слід було би очікувати. Люди, котрі розуміються на хитрощах ціноутворення, кажуть, що такий захід може здешевити авіаквитки приблизно на 10%. Це буде приємно для тих, хто і так літає, проте не зробить погоди українцям, які досі бачили літак лише по телевізору. Авіаквитки в Україні подешевшають: як будуть збивати ціну

Як іще можна здешевити авіаквитки

Є ще один фактор, що сильно впливає на вартість авіаквитків - це ціна авіаційного палива. В Україні воно дороге, набагато дорожче, ніж в європейських країнах. Так склалося через високий акциз на нього і ще - через відсутність конкуренції між постачальниками палива.

Вихід - знижувати акциз і диверсифікувати поставки авіапалива. Поки про це не говорять, але очевидно, і ці питання потрібно буде вирішувати, якщо уряд реально хоче знизити ціну на авіаквитки і розвивати внутрішні авіаперевезення.

Ну і, звичайно, слід було б привести до нормального стану аеропорти, багато з яких зараз більше нагадують автостанції в зубожілому райцентрі, ніж осередки високих технологій. Зараз, коли українці стали менше літати в зв'язку із пандемією, якраз саме час зайнятися ремонтом аеропортів. Однак на це потрібні гроші. Величезні гроші, яких немає ні в державному бюджеті, ні в регіональних.

Чи зможуть авіаперевезення стати реальними конкурентами залізничному транспорту?

Паралельно з авіаперевезеннями, в Україні мають намір також розвивати залізничні перевезення. Що стосується останніх, уряд виношує грандіозні плани щодо впровадження швидкісних залізниць і потягів, які зможуть перевозити пасажирів зі столиці в будь-який з регіонів за 3-4 години. Звичайно, як і в авіації, тут також усе впирається в гроші.

А отже, їздити українці, звісно, не перестануть. А от їздити швидко - будуть ще не скоро.

Нагадаємо, два турецьких лоукостера, Pegasus Airlines і AnadoluJet, "воюють" за небо України. Обидві компанії конкурують на маршруті "Київ-Анкара" і змушені знижувати ціни.

ДЖЕРЕЛОapostrophe.