Днями стало відомо про припинення співпраці між виробником кондитерських виробів компанією Roshen із роздрібною мережею АТБ. Магазини АТБ розпродують залишки продукції Roshen та звільняють полиці, які нею були зайняті, під товари інших марок. Покупців це не повинно вдарити по кишені, проте може спричинити певні незручності.
Знавці ринку кажуть, що "розлучення" між рітейлером і виробником товару – звичайна річ для ринкової стихії. Найчастіше партнерам, попри розбіжності, вдається домовитися. Однак у деяких випадках вони припиняють співпрацю - хтось на час, а хтось і назовсім.
Як буде в АТБ з Roshen, наразі невідомо. Вони поки що стадії розриву відносин. На полицях АТБ все ще можна відшукати продукцію цього виробника, і, очевидно, зведення фінансових рахунків у них ще попереду.
Що стало каменем спотикання у відносинах з Roshen - поки невідомо. Як повідомило джерело, яке "в темі", вони просто не домовилися.
"Сторони не продовжили договір про співпрацю, який закінчився наприкінці минулого року. Таке рішення ухвалено за взаємною згодою", - розповів інсайдер.
У цій битві гігантів немає переможців
Для "солодкого" дітища Петра Порошенка втрата рітейлерської мережі АТБ буде дуже відчутною. Кажуть, що обсяг реалізації продукції Roshen у мережі АТБ становив 2,5 млрд гривень на рік. Якщо судити з непрямих даних про загальний річний оборот Roshen, то з АТБ компанія отримувала близько 9,5% своєї виручки.
Однак і для АТБ це "розлучення" з виробником також не пройде безслідно. Оборот цієї мережі у 2021 році склав 179,8 млрд грн, і частка Roshen у цьому показнику становить відчутні 1,4%.
"АТБ буде складно замінити Roshen, споживачі шукатимуть його в іншому місці", - розповів топ-менеджер однієї з найпопулярніших торгових мереж.
Щодо покупців, то вони не повинні постраждати через те, що виробник і продавець не домовилися. Правда, тепер покупцям, які звикли, що в АТБ все під рукою, доведеться шукати солодощі Roshen в інших точках, і торгова мережа ризикує втратити якусь частину своїх клієнтів, які перекинуться туди, де є все.
Нагадаємо, стало відомо, чим замінять на полицях АТБ продукцію Roshen.