Пенсія в Україні – актуальне питання для тих громадян, хто одержав трудовий стаж та готується вийти на заслужений відпочинок. У нашій країні почали діяти нові правила надання відомостей щодо роботи застрахованих осіб в електронній формі. Відповідну інформацію надали у прес-службі Пенсійного фонду України.
Нові правила затверджені постановою правління ПФУ від 01.06.2022 №8-3 "Про порядок та черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок". Вони передбачають можливість надання страхувальником або його уповноваженим представником даних про місце роботи, заохочення, кваліфікацію та припинення трудових відносин, які відсутні у реєстрі застрахованих осіб.
Майбутнім пенсіонерам для створення електронної трудової книжки необхідно надати дані:
- у вигляді відсканованих копій документів;
- в оцифрованому вигляді, створивши відповідний електронний запис в онлайн-кабінеті страхувальника чи застрахованої особи на сайті електронних послуг ПФУ. Українець має додати скановані копії документів, на підставі яких створюється запис.
Пенсія буде доступна після правильної однократної подачі документів про трудову діяльність. Можна подати їх повторно лише для виправлення неточностей, отриманих раніше.
Нагадаємо, що відомості про трудову діяльність застрахованої особи в електронній формі надаються у будь-який період протягом п'яти років з дня набрання чинності законом від 05.02.21 №1217-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі".
Раніше повідомлялося, що деякі категорії громадян України можуть отримати пенсії у 50-річному віці – набагато раніше за співвітчизників.