Today.ua

“Сільпо“ звинуватили у продажі гуманітарної допомоги: що говорять у супермаркеті

Один із столичних супермаркетів "Сільпо" опинився у центрі скандалу. На полицях магазину у ТЦ "Гулівер" було помічено товари без маркування, які можуть ввозитися до України у вигляді гуманітарної допомоги. Про це повідомив громадський активіст та волонтер Горбунов В.Д. на своїй сторінці у TikTok.

Чоловік стверджує, що у торговельній мережі реалізують гуманітарку, яку мають роздавати безкоштовно. На відео він демонструє товари, які, за його словами, продаються без українського маркування, що насторожує волонтера.

Оскільки чоловік сам займався перевезеннями гуманітарки, він знає, як виглядає дана група товарів. Прийшовши до супермаркету "Сільпо", він вимагав у керівництва документи на продукти без маркування, в чому йому відмовили.

@_godwariortimofey

 

♬ оригінальний звук - _GodWariorTimofey

Після цього волонтер узяв у магазині "Сільпо" суші та лимонад і відмовився за них платити, тим самим спровокувавши конфлікт та викликавши на місце поліцію.

"Я відмовляюся платити магазину "Сільпо" гроші, оскільки вони шахраї", - написав активіст у заяві в поліцію Печерського району столиці.

У Кримінальному кодексі України передбачено відповідальність за незаконне використання з метою отримання прибутку гуманітарної допомоги, благ, пожертв або безоплатної допомоги. Якщо правоохоронці доведуть факт порушення закону керівництвом "Сільпо", то компанія понесе покарання.

У торговельній мережі відреагували на підозри у реалізації гуманітарної допомоги, наголосивши, що готові надати всі відповідні документи на товари, які волонтер вважав незаконно ввезеними.

"Мережа "Сільпо" не продає гуманітарну допомогу. Ми продаємо тільки товари, які офіційно закуповуємо за ринковими цінами у постачальників в Україні та за кордоном. Продаж гуманітарної допомоги неприпустимий у будь-який час, а тим більше під час повномасштабного вторгнення в РФ. Тому підтримуємо відкритість і пильність у цій сфері", - повідомили у прес-службі компанії.

Адміністрація супермаркету зазначила, що пропонувала Горбунову В.Д надати документи про закупівлю та ввезення товарів (сертифікати якості тощо), проте він відмовився від перегляду офіційних документів.


"Ми із задоволенням надамо необхідні документи вам, якщо ви вирішите безпосередньо в супермаркеті перевірити походження товарів. Зауважимо, що досі в обігу може бути раніше ввезений товар без маркування державною мовою, оскільки раніше були законодавчі спрощення. Однак це не означає, що товар без маркування українською є гуманітарною допомогою. Ми готові відкрито та публічно надавати роз'яснення на цю тему, адже ми знаємо, скільки сил та ресурсів забирає пошук та логістика гуманітарних вантажів", - заявили у "Сільпо".

Раніше повідомлялося, що "Сільпо" роздасть українцям 6600 грн на продукти.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ