Мобільні оператори Київстар, Vodafone та lifecell намагаються забезпечити своїм клієнтам зв'язок навіть під час відключень електроенергії. Однак у них це не завжди добре виходить. Особливо, якщо відключення тривають довго, клієнти не можуть зателефонувати один одному. А про інтернет-зв'язок навіть і не йдеться.
Через це Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій зобов'язав мобільних операторів забезпечити якісну роботу зв'язку під час тривалих відключень. Цього можна добитись за рахунок збільшення періоду автономної роботи базових станцій зв'язку.
Про це йдеться у повідомлення Мінреінтеграції.
Зараз від мобільних операторів вимагається підтримувати роботу своїх базових станцій за допомогою автономного живлення упродовж чотирьох годин. Та, як з'ясувалося, у теперішніх умовах цього не досить. Отож, вони мусять мати запас живлення на 10 годин.
Відповідно до нових вимог, мобільним операторам встановили такі строки переходу на автономне живлення:
- до 1 жовтня 2024 мають бути забезпечені автономним резервним живленням для 10-годинної роботи не менше 60% базових станцій Київстар, Vodafone та lifecell;
- до кінця січня 2025 року таким 10-годинним живленням мають бути забезпечені усі базові станції мобільних операторів.
Дав пораду оператором мобільного зв'язку і очільник Мінцифри Михайло Федоров. Він радить їм використовувати оптоволоконну технологію xPON. Вона характеризується меншою енергозатратністю і може забезпечити доступ до Інтернету без електроживлення упродовж трьох діб.
Нагадаємо, у Мінцифри роз'яснили, чому пропадає мобільний зв'язок та інтернет при вимкненні світла.