Проблема відключення електроенергії знайома усім. З нею стикаються як мешканці новобудов, електричні підстанції яких не справляються з такою кількістю людей, так і українці в старих будинках, особливо ті, які опалюють свої помешкання електричними котлами.
Через високу зношеність енергомереж в розпал опалювального періоду мережа не витримує напругу. Ремонт інколи займає до кількох днів, і увесь цей час люди сидять і без світла, і без опалення.
За статистикою, найгірші справи із перебоями енергопостачанням у регіонах. Найвищі показники індексу надійності електропостачання SAIDI, який свідчить про найдовші періоди відключення електроенергії, зафіксовані на Одещині, Луганщині, Чернігівщині, Буковині, Сумщині, Харківщині та Львівщині.
Мешканці пристоличних районів також час від часу сидять по декілька днів без світла. Особливо це стосується нових житлових кварталів, де розпродали бюджетні квартири, а підстанцій для такої кількості людей не розрахували. Через стрибки напруги у вечірній та ранковий періоди світло вимикається, через що псується побутова техніка.
За законом, кількість незапланованих відключень електроенергії на рік не повинна перевищувати у міській місцевості – семи випадків; у сільській місцевості – дев’яти випадків. Для запланованих перерв із попередженням споживача дозволено до 12 випадків на рік.
Допустимим є відхилення напруги – плюс-мінус 10% від номінальної напруги 220 В, тобто в межах 198-242 Вольт. Допустима перерва в електропостачанні – не більше 24 годин.
Якщо проблеми з електропостачанням виникають саме на вводі у будинок, споживачі мають право подати письмову скаргу в обленерго. Скарга розглядається протягом 15 днів, поломка усувається протягом 30 днів (чи протягом 180 днів у разі проведення будівельних робіт або заміни елементів мережі).
Якщо ж електрозподільча компанія відхиляє скаргу, тоді вона має надати документи, які підтверджують вину споживача. Відомо також, що обленерго частіше відбувається відписками, звинувачуючи споживачів у порушенні правил енергоспоживання. Тому у разі незгоди з результатами розгляду скарги споживач може звернутися по допомогу до державного Регулятора – НКРЕКП. Чи можна отримати компенсацію за отримані збитки через відключення електрики, у НКРЕКП чіткої відповіді не дають.
Єдиний спосіб вірішення проблеми - оновлювати електричні мережі. Але коштів на такі роботи не вистачає, тож уряд запланував чергове зростання тарифів для побутових споживачів, щоб з цих коштів виділити гроші і на ремонтні роботи.
Раніше повідомлялося, коли і на скільки злетять тарифи на електроенергію в Україні.