Today.ua

Гроші з карток ПриватБанку переказують за кордон без відома їхніх власників

Ера електронної комерції принесла не тільки такі зручності як безготівкові розрахунки за покупки в Інтернеті, але й низку небезпек. Адже чимало шахраїв воліють заволодіти особистими даними українців, аби здійснювати розрахунки в Мережі за чужий кошт. До-прикладу, нещодавно ПриватБанк потрапив у неприємну ситуацію через несанкціоновані платежі з картки клієнта. 

Про несанкціоноване списання коштів пише один із клієнтів ПриватБанку на порталі minfin.

Клієнт ПриватБанку під ніком marchuhcok опублікував скаргу на порталі Мінфіну. У відгуку він розповів, що з його кредитного рахунку без підтвердження було списано понад 50 тис. грн. Як з'ясувалось, сторонні особи з його рахунку придбали антикваріат в США та оплатили послуги готелю. Оскільки списання відбулось з кредитної картки, ПриватБанк нарахував відсотки та почав вимагати з клієнта повернення коштів.

Клієнт вважає такі дії з боку фінансової установи неправомірними, адже на картці було встановлено ліміт в 1000 грн для розрахунків в Інтернеті. Отже в такому випадку система безпеки банку мала би спрацювати та надіслати запит на підтвердження проведення транзакцій.

З історії транзакцій стало відомо, що було здійснено дві покупки в антикварному магазині в США загальною вартістю 37 453 гривень. Ще 14 360 було переведено в оплату послуг готелю, який також знаходиться у Сполучених Штатах.

"Протягом години я заблокував картку в додатку Приват24 та повідомив на гарячу лінію за номером 3700 про незаконне списання коштів. Вранці того ж дня написав заяву в поліцію, звернувся у відділення банку з письмовою вимогою провести розслідування. Також попросив на час розгляду справи припинити нарахування відсотків на кредитну лінію та відновити рахунок до стану, в якому він знаходився, шляхом негайного повернення коштів", – розповідає користувач.

Варто зазначити, що користувач посилається не тільки на власні доводи, а й на законодавчі норми. Згідно Постанови Правління НБУ № 705 у разі випадкового або неналежного переказу коштів, при умові що клієнт вчасно повідомив про несанкціоновану ним транзакцію, емітент зобов'язаний відновити залишок на рахунку.

Та попри всі доводи клієнта, у ПриватБанку йому надали стандартну відповідь. У фінустанові повідомили, що при здійснені переказу коштів усі персональні дані були зазначені вірно, отже, повернути втрачені гроші вони не в змозі. Також у банку посилаються на договір між клієнтом і банком, в якому зазначено, що саме клієнт несе відповідальність за платежі, здійснені з власного рахунку.

Та все ж, клієнту повернули 37 453 гривні, які були переказані на рахунки антикварного магазину. А ось за послуги готелю, надані стороннім особам, разом з відсотками, нарахованими банком за користування кредитним лімітом, скоріш за все, доведеться сплачувати користувачу.

Також клієнт відзначив ненадійність процедури отримання самих карток у відділеннях ПриватБанку. Банківські картки зазвичай зберігаються разом и лежать одна на одній. У ліпшому випадку їх видають в неопломбованих конвертах, які зовсім не маскують особисті дані, нанесені на поверхню картки. А за таких умов у власника банківської картки завжди є ризик оплатити власним коштом чужі потреби.

Нагадаємо, клієнт ПриватБанку поскаржився, що з його картки було списано кошти нібито за користування послугами Facebook. Сума велика – 1251 євро. При цьому чоловік запевняє, що жодних покупок не робив, і банк списав гроші з його рахунку незаконно.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ