Today.ua

Через підвищення акцизів на пальне подорожчають продукти та знизиться якість бензину

Українцям із вересня слід готуватися до подорожчання харчових продуктів та інших товарів. Все через збільшення акцизів на автомобільне паливо, яке затвердила 18 липня Верховна Рада.

Законопроєкт, який ухвалив український парламент, передбачає поетапне підвищення акцизів. На пік ціна палива вийде у 2028 році, коли 1 тисяча літрів коштуватиме:

Засновник групи "Прайм" Дмитро Льоушкін в інтерв'ю УНІАН розповів, що ефект від законопроєкту, який ухвалили нардепи, прості українці відчують вже після 1 вересня, коли відбудеться перше підвищення.

"Ціни зростуть. Відбудеться все з першого вересня. На початку вересня підвищаться ціни десь на гривню за літр бензину, дизеля, і на 3 грн - газу. Зростання не буде різким, тому що буде ще старий доакцизний ресурс на заправках", – сказав засновник гурту "Прайм".

Він нагадав, що першого осіннього місяця пройде дві хвилі підвищення акцизів, і літр бензину на заправках у результаті подорожчає на 1,5 грн, дизпалива - на 2 грн, а газу - на 5 грн.

Це неминуче призведе до зростання цін, оскільки витрати на доставлення від виробника до ритейлера завжди закладається в кінцеву вартість товару. В українських умовах постійних відключень світла є додаткові витрати, які виробник також перекладе на кінцевого споживача.

"Зараз найбільше впливає на економіку електроенергія, а точніше - її відсутність. Ось це зараз основний фактор, тому що кіловат енергії, вироблений генератором, коштує в десять разів дорожче, ніж кіловат, куплений у держави зі звичайних електричних мереж", – нагадав Дмитро Льоушкін.

Він зазначив, що хліб через це має подорожчати сильніше, ніж, наприклад, ковбаса. Оскільки витрата електрики на виробництва базового продукту більше, ніж

на виготовлення м'ясного делікатесу.

Також підвищення акцизу, на думку засновника групи "Прайм", позначиться на якості бензину. Заправки будуть йти на різні хитрощі, щоб не підвищувати ціни раніше за конкурентів і не відлякати тим самим клієнтом.

"Тому я б очікував зараз більше проявів на АЗС негативних факторів у плані оподаткування: чеки перестануть бити, можливо, зараз якість почне "гуляти", і якась бодяга почне з'являтися, якісь скрутки податкові. Ось у цьому напрямку зараз розвиватиметься ринок", - вважає Льоушкін.

Нагадаємо, засновник групи "Прайм" одним із перших звернув увагу громадськості та влади на проблему в секторі українських вантажних перевезень. Ще на початку травня він говорив, що далекобійники масово відмовляються виходити в рейси, побоюючись співробітників ТЦК, які стоять на блокпостах.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ