В Україні після осіннього підвищення акцизів на пальне збільшиться вартість продукції агровиробників. Такий прогноз зробив генеральний директор Українського клубу аграрного бізнесу Олег Хоменко.
Він нагадав, що Верховна Рада ухвалила підвищення акцизу на автомобільне пальне. Перший етап зростання цін пройде вже у вересні. Вони зміняться так:
- бензин подорожчає на 2 грн/л – до 57,44 грн/л;
- дизпаливо подорожчає близько 2 грн/л – до 54,99 грн/л;
- газ подорожчає на 5 грн/л – до 32,57 грн/л.
У цій ситуації вартість будь-яких польових робіт зросте, а водночас збільшиться ціна продукції.
"За статистикою, яку веде УКАБ з 2022 року, пальне обіймає до 10% у структурі собівартості агропродукції. Проте Україна не диктує світові ціни, тому пропорційно на 10% не виросте ціна на кінцеву продукцію, натомість можемо сказати, що вона підвищиться на 5-7%. Якщо великі компанії мають можливість диверсифікувати ризики й тримати ціни на власну продукцію на рівні світових, то мікро-, малі та середні підвищуватимуть вартість власної продукції", - зазначив Олег Хоменко.
Популярні зараз
Померла актриса Тері Гарр, відома ролями у серіалі “Друзі“ та фільмі “Тутсі“
Олена Зеленська розповіла про знайомство та початок відносин з майбутнім президентом України
У Польщі виник дефіцит працівників: названо вакансії та зарплати для українських біженців
Гендиректор УКАБ нагадав, що у Польщі держава повністю компенсує сільгоспвиробникам витрати на паливний акциз. Українські аграрії просили встановити ставку акцизу на рівні 50% (165 євро за 1 тисячу літрів дизпалива, на якому працюють трактори та комбайни).
"Проте законодавець не прислухався до агровиробників", - нарікає Олег Хоменко.
Він також нагадав, що у серпні уряд повернеться до політики індексації зарплат. Фермерам доведеться підвищувати виплати своїм працівникам з урахуванням рівня інфляції. Ці витрати також можуть бути закладені у вартість картоплі, яблук, полуниці та іншої аграрної продукції.
Раніше ми повідомляли, що через міграцію та мобілізацію в сільському господарстві України виник катастрофічний брак робочих рук. Аграрії скаржаться, що на 160 вакансій є лише один тракторист.